Säsong för rekryteringsträffar och jobbmässor

Den här tiden på året arrangerar Arbetsförmedlingen ett flertal rekryteringsträffar och jobbmässor. En anledning är att många arbetsgivare nu är i full gång med rekryteringen av sommarpersonal. Rekryteringsträffar och jobbmässor är ett effektivt sätt att rekrytera eftersom arbetsgivarna slipper arbetet med att läsa ansöknings-handlingar och kalla personer på intervju. På träffarna får de på kort tid möjlighet att träffa ett stort antal arbetssökande.

Här följer några exempel:

Alingsås
6 mars, kl 10-16 (lunchstängt 12-13), Sommarjobbsmässa på Folkets hus i Alingsås. Kontaktpersoner: arbetsförmedlarna Kristin Eriksson 010-487 30 01 eller Mikaela Wickström 010-487 44 44.

Göteborg
7-8 mars, kl 13-17, Servicemässan, Arbetsförmedlingen Hisingen (Vågmästaregatan 1B). Ett tiotal företag söker personal inom restaurang, försäljning, städ, bevakning och resebranschen. Kontaktperson: arbetsförmedlare Marie Lövgren 010-486 66 85.

13-15 mars, kl 10-16, Vårdveckan, vinterträdgården Järnvågsgatan 3 (samma ingång som Af Järntorget). På Vårdveckan, som anordnats sedan mitten av 90-talet, rekryterar privata och offentliga vårdarbetsgivare personal. Kontaktperson: arbetsförmedlare Marianne Vänerlöf 010-487 07 02.

Laholm
6 mars, kl 13-16, Sommarjobb 2012, Lagagården Laholm. Rekryteringsträff där cirka åtta arbetsgivare rekryterar sommarpersonal inom olika områden. Kontaktpersoner: arbetsförmedlarna Margareta Lagerholm 010-486 59 07 eller Tryggve Andersson 010-486 05 03.

Varberg
9 mars, kl 10, Jobbchansen, Student consulting rekryterar fältsäljare, innesäljare chaufförer, norsktalande kundservicemedarbetare, IT-supporters och coacher. Kontaktperson: arbetsförmedlare Anna-Maria Blomquist 010-486 15 24.

Fler rekryteringsträffar och jobbmässar finns på arbetsformedlingen.se. Gör en sökning på önskad ort för att se vilka aktiviteter som anordnas på orten.

För kommentarer: Se respektive aktivitet nedan.
Presskontakt: Peter Nilsson, informatör, 010-486 76 20