Vad händer på arbetsmarknaden i Västra Götalands län 2018?

Report this content

Massmedia inbjuds till ett seminarium onsdagen den 13 december då Arbetsförmedlingen presenterar prognosen Arbetsmarknadsutsikterna hösten 2017 för Västra Götalands län.

Seminariet hålls på Textile Fashion center i Borås där ett 80-tal inbjudna kommer att närvara, bland annat representanter från kommuner, VG-regionen, bemanningsföretag och regionala arbetsgivare.

Fakta: Prognosseminarium Arbetsmarknadsutsikterna för Västra Götaland

Borås, klockan 09.15, onsdag 13 december
Plats: Textile Fashion Center, lokal Garveriet, Skaraborgsvägen 3, Borås.

Ur programmet:

• Marcus Bergman, textilentreprenör, kikar in i framtidens tekoindustri i Sjuhärad och pratar om kompetensförsörjning för en bransch i historisk förändring.

• Sandra Offesson, arbetsmarknadsanalytiker, presenterar Arbetsmarknadsutsikterna för Västra Götalands län hösten 2017.

• Leif Johansson chef för Arbetsförmedlingen i Södra Älvsborg leder diskussion kring hur man bäst möter utmaningarna på den lokala arbetsmarknaden.

I prognosarbetet har drygt 2 000 arbetsgivare, privata och offentliga, intervjuats av arbetsförmedlare i länet under hösten. Resultatet är en unik och träffsäker prognos över förväntad sysselsättning och arbetslöshet, bedömning av branscher, brist- och överskottsyrken, kommande rekryteringsbehov och de utmaningar som finns på Västra Götalands arbetsmarknad under 2018.

Arbetsmarknadsutsikterna för Västra Götalands län hösten 2017 finns tillgänglig på www.arbetsformedlingen.se klockan 10.00 den 13 december.

Välkomna!

För information: Sandra Offesson, analytiker, 010-486 39 78