Inbjudan till pressträff Resultatet av Jobb- och utvecklingsgarantin

Stockholm 10 februari 2011

Inbjudan till pressträff Resultatet av Jobb- och utvecklingsgarantin Jobb- och utvecklingsgarantin infördes i juli 2007. Programmets syfte är att hjälpa personer med långvarig arbetslöshet tillbaka in på arbetsmarknaden. Det är idag Arbetsförmedlingens största program. Nu presenteras den första större studien av resultatet av Jobb- och utvecklingsgarantin.
? Hur många får ett jobb av dem som deltar i Jobb- och utvecklingsgarantin? ? Vilka har störst möjlighet att få ett jobb? ? Hur skiljer sig utflödet mellan olika individer kopplat till inskrivningstid i Jobb- och utvecklingsgarantin? Medverkande: Clas Olsson, analyschef Marie Gartell, utredare

Tid: Måndagen den 14 februari, klockan 10.00

Plats: Arbetsförmedlingen Stockholm City, Tunnelgatan 3, Stockholm. Konferensrum 1 på entréplanet. Presslegitimation erfordras.

Välkommen!

Presskontakt: Helena Engqvist 010-487 28 10

ARBETSFÖRMEDLINGEN - MÖJLIGHETERNAS MÖTESPLATS Vi medverkar till att arbetsgivare får rätt arbetskraft och att arbetssökande kan få jobb. Ring oss på 0771-416 416 eller besök närmaste arbetsförmedling. www.arbetsformedlingen.se PRESSINBJUDAN

ARBETSFÖRMEDLINGEN Vi medverkar till att arbetsgivare får rätt arbetskraft och att arbetssökande får jobb. Ring oss på 0771-416 416 eller besök närmaste arbetsförmedling. www.arbetsformedlingen.se