Ändring av antal aktier i Arcam AB

Antalet aktier och röster i Arcam AB (publ) har i september ökat med 323 608 på grund av en nyemission, baserat på en utnyttjande av optioner.
Efter nyemissionen uppgår det totala antalet aktier och röster per den 30 september 2014 till 18 665 241.

Magnus René, VD, Arcam AB
Telefon: 031 710 32 00, alt. mobil: 0702 79 89 99, eller e-post: magnus.rene@arcam.com

Arcam tillverkar utrustning för att direkt från digitala tredimensionella modeller producera komponenter ur metallpulver, så kallad Additive Manufacturing. Arcams teknologi, EBM®, ger möjlighet till kostnadseffektiv tillverkning av produkter med avancerad funktionalitet. Arcams marknad är global med kunder inom främst ortopediska implantat- och flygindustrin. Bolaget grundades 1997 och är noterat på NASDAQ OMX. Huvudkontor och produktion ligger i Mölndal. Servicekontor finns i USA, Storbritannien, Italien och Kina.

________________________________________________________________________________________

Arcam AB • Krokslätts Fabriker 27A • SE-431 37 Mölndal, Sweden • 46-31-710 32 00 • www.arcam.com