Arcam: Arcam får order på EBM-system(ARCM)

(NGM:ARCM)

Arcam AB (publ), noterat på NGM-listan, har fått en beställning på ett EBM-system från University of Texas at El Paso. Systemet skall användas för applikationsutveckling för främst flygindustrin.

University of Texas at El Paso (UTEP) tog leverans av sitt första EBM-system redan 2007. UTEP bygger med denna order vidare på sitt framgångsrika applikationsarbete baserat på EBM-teknologi, ett arbete som bedrivs i nära samarbete med Arcam och amerikansk industri.

-       ”Vi är glada att UTEP nu väljer att utöka sin verksamhet baserad på EBM-teknologi och ser vidare mot fortsatt nära samarbete med UTEP och deras partnerbolag”, säger Magnus René, VD på Arcam.

Magnus René, VD, Arcam, tel. +46 31 710 32 00

alt. mobil: 0702-79 89 99 eller e-post: magnus.rene@arcam.com