Arcam: Arcam får order på EBM-system från institut i Frankrike(ARCM)

(NGM:ARCM)

Arcam AB (publ), noterat på NGM-listan, har fått en beställning på ett EBM-system från ett forskningsinstitut i Frankrike. Systemet kommer att användas för forskningsprojekt inom bland annat implantatteknik.

- ”Med denna order på en Arcam A1 från en kund i Frankrike tar Arcam ytterligare ett steg framåt på en av de stora europeiska marknaderna för ortopediska implantat. Vi får via detta institut en ny ingång till denna industri”, säger Magnus René, VD på Arcam.

Magnus René, VD, Arcam, tel. +46 31 710 32 00

alt. mobil: 0702-79 89 99 eller e-post: magnus.rene@arcam.com

Arcam utvecklar och tillverkar system för verktygsfri tillverkning av komplexa metallkomponenter med friformsteknik direkt från tredimensionella ritningar (CAD). Bolagets teknologi EBM© – Electron Beam Melting ger möjlighet att tillverka detaljer i metall med optimala egenskaper i små och medelstora serier. Arcams marknad är global där kunder inom främst implantat- och flygindustrin drar nytta av teknologins möjlighet till kostnadseffektiv tillverkning av produkter med avancerad funktionalitet. Bolaget grundades 1997 och är noterat på NGM sedan 2000. Huvudkontor och produktion är lokaliserat i Mölndal, Sverige, och supportkontor finns i USA, Italien och Kina.