Arcam: Arcam publicerar årsredovisning för 2011

Den kompletta årsredovisningen för 2011 finns nu för nedladdning från bolagets hemsida, ir.arcam.se

(Komplett årsredovisning finns även som bifogad fil)

Magnus René, VD, Arcam, tel. +46 31 710 32 00

alt. mobil: 0702-79 89 99 eller E-post: magnus.rene@arcam.com

Arcam utvecklar och tillverkar system för verktygsfri tillverkning av komplexa metallkomponenter med friformsteknik direkt från tredimensionella ritningar (CAD). Bolagets teknologi EBM© – Electron Beam Melting ger möjlighet att tillverka detaljer i metall med optimala egenskaper i små och medelstora serier. Arcams marknad är global där kunder inom främst implantat- och flygindustrin drar nytta av teknologins möjlighet till kostnadseffektiv tillverkning av produkter med avancerad funktionalitet. Bolaget grundades 1997 och är noterat på NGM sedan 2000. Huvudkontor och produktion är lokaliserat i Mölndal, Sverige, och supportkontor finns i USA, Italien och Kina.