Arcam expanderar i Storbritannien och Irland med nytt sälj- och supportkontor i Warwick

Arcam AB , noterat på NASDAQ Stockholm , och ledande leverantör av maskiner för AM-produktion, expanderar i Storbritannien genom ett nytt sälj- och supportkontor. Arcam Cad to Metal Ltd är baserad i Warwick och leds av Nigel Bunt, Managing Director.

Arcam är verksamt i Storbritannien och Irland sedan mer än 10 år. Med en installerad bas på cirka 25 system och betydande kunder som GKN, Rolls Royce och Airbus, är Storbritannien och Irland i dag viktiga marknader med en stor framtida potential.
Det nya kontoret i Warwick kommer att tillhandahålla försäljning, support, reservdelar och förbrukningsvaror för kunder i regionen.
Arcam Cad to Metal Ltd grundades 2013 och sysselsätter idag fem anställda.

"Vi är entusiastiska över detta viktiga steg i att stärka det lokala stödet för våra kunder och vi välkomnar Nigel som en del av vårt globala team. Nigel har en gedigen bakgrund inom Additive Manufacturing, och har tidigare erfarenhet från EOS, Stratasys och Arcam i Storbritannien ", säger Magnus René, VD på Arcam.

"Med infrastruktur och ett talangfullt team på plats i Warwick är vi väl positionerade för att stödja våra kunder lokalt och jag ser fram emot en fortsatt tillväxt av vår verksamhet i Storbritannien och Irland", säger Nigel Bunt, Managing Director för Arcam Cad to Metal Ltd.

Magnus René, VD, Arcam AB
Telefon: 031-710 32 00, alt. mobil: 0702-79 89 99, eller e-post: magnus.rene@arcam.com

Arcam tillverkar produkter för industriell 3D-printing i metall. Arcams teknologi, Electron Beam Melting (EBM ® ), möjliggör kostnadseffektiv tillverkning av produkter med avancerad design och funktion. Arcam är en innovativ partner för tillverkning inom främst flyg- och implantatindustrin.
Arcamkoncernen erbjuder industriella 3D-skrivare genom Arcam AB i Mölndal, metallpulver genom dotterbolaget AP&C i Kanada samt avancerade ortopediska implantat genom DiSanto i USA.
Bolaget är listat på Nasdaq Stockholm och huvudkontoret ligger i Mölndal.

________________________________________________________________________________________

Arcam AB  • Krokslätts Fabriker 27A • SE-431 37 Mölndal, Sweden • 46-31-710 32 00 • www.arcam.com

Arcam tillverkar utrustning för att direkt från digitala tredimensionella modeller producera komponenter ur metallpulver, så kallad Additive Manufacturing. Arcams teknologi, EBM®, ger möjlighet till kostnadseffektiv tillverkning av produkter med avancerad funktionalitet. Arcams marknad är global med kunder inom främst ortopediska implantat- och flygindustrin. Bolaget grundades 1997 och är noterat på NASDAQ OMX. Huvudkontor och produktion ligger i Mölndal. Servicekontor finns i USA, Italien och Kina.