Arcam får order från Poly-Shape i Frankrike

Arcam, noterat på NASDAQ OMX, har fått en order på ett EBM-system
från Poly-Shape i Frankrike. Poly-Shape är kontraktstillverkare med ett brett utbud av tjänster inom Additive Manufacturing.
Systemet levereras under 2014.

“Vi är glada för denna order från Poly-Shape, som stärker vår närvaro på den franska marknaden. Med Poly-Shape som kund breddar vi vår kontakt med användare inom den franska flygindustrin”, säger Magnus René, VD på Arcam.

Informationen är sådan som Arcam AB (publ) ska offentliggöra enligt lagen om värdepappersmarknaden och/eller lagen om handel med finansiella instrument. Informationen offentliggjordes 22 november 2013.

Magnus René, VD Arcam AB
Telefon: 031 710 32 00, alt. mobil: 0702 79 89 99 eller E-post: magnus.rene@arcam.com

Arcam tillverkar utrustning för att direkt från digitala tredimensionella modeller producera komponenter ur metallpulver, så kallad Additive Manufacturing. Arcams teknologi, EBM®, ger möjlighet till kostnadseffektiv tillverkning av produkter med avancerad funktionalitet. Arcams marknad är global med kunder inom främst ortopediska implantat- och flygindustrin. Bolaget grundades 1997 och är noterat på NASDAQ OMX. Huvudkontor och produktion ligger i Mölndal. Servicekontor finns i USA, Storbritannien, Italien och Kina.

________________________________________________________________________________________

Arcam AB • Krokslätts Fabriker 27A • SE-431 37 Mölndal, Sweden • 46-31-710 32 00 • www.arcam.com