Arcam får order från Tyskland

Arcam, noterat på NASDAQ OMX, har fått en order på ett EBM-system
från en stor tysk industrikoncern. Systemet kommer att användas för material- och produktutveckling.

“Detta är vår fjärde order i år från Tyskland, Europas hjärta när det gäller produktion.
Ordern är ytterligare ett bevis på att vår teknologi för additiv tillverkning fortsätter sin väg ut på fabriksgolvet”, säger Magnus René, VD på Arcam.

Informationen är sådan som Arcam AB (publ) ska offentliggöra enligt lagen om värdepappersmarknaden och/eller lagen om handel med finansiella instrument. Informationen offentliggjordes 12 november 2013.

Magnus René, VD Arcam AB
Telefon: 031 710 32 00, alt. mobil: 0702 79 89 99 eller E-post: magnus.rene@arcam.com

Arcam provides a cost-efficient Additive Manufacturing solution for production of metal components. The technology offers freedom in design combined with excellent material properties and high productivity. Arcam’s market is global with customers mainly in the orthopedic and aerospace industries. The company was founded in 1997 and is listed on NASDAQ OMX Stockholm, Sweden. Head office and production facilities are located in Mölndal, Sweden. Support offices are located in the US, UK, Italy and China.

________________________________________________________________________________________

Arcam AB • Krokslätts Fabriker 27A • SE-431 37 Mölndal, Sweden • 46-31-710 32 00 • www.arcam.com