Order på EBM-system för materialutveckling

Arcam, noterat på NASDAQ OMX, har fått en order på ett EBM-system
för materialutveckling. Systemet kommer att användas för utveckling av nya material för nya applikationer.

”Det är glädjande att se fortsatt intresse för utveckling av nya material för nya EBM-applikationer”, säger Magnus René, VD på Arcam.

Magnus René, VD, Arcam AB
Telefon: 031 710 32 00, alt. mobil: 0702 79 89 99, eller e-post: magnus.rene@arcam.com

Arcam tillverkar utrustning för att direkt från digitala tredimensionella modeller producera komponenter ur metallpulver, så kallad Additive Manufacturing. Arcams teknologi, EBM®, ger möjlighet till kostnadseffektiv tillverkning av produkter med avancerad funktionalitet. Arcams marknad är global med kunder inom främst ortopediska implantat- och flygindustrin. Bolaget grundades 1997 och är noterat på NASDAQ OMX. Huvudkontor och produktion ligger i Mölndal. Servicekontor finns i USA, Storbritannien, Italien och Kina.

________________________________________________________________________________________

Arcam AB • Krokslätts Fabriker 27A • SE-431 37 Mölndal, Sweden • 46-31-710 32 00 • www.arcam.com