Order på EBM-system från implantattillverkare i Tyskland

Arcam, noterat på NASDAQ OMX, har fått en order på ett Arcam
Q10-system från Implantcast i Tyskland. Systemet kommer att användas för tillverkning av ortopediska implantat.

Implantcast är en implantattillverkare med huvudkontor i Buxtehude, sydväst om Hamburg. Implantcast har ett brett produktprogram inom ortopedi, med både standard- och patient-specifika implantat.

”Arcam har med denna order tagit två steg framåt, med ännu en tillverkare som beslutat att använda EBM-teknologin för att utveckla och producera sina implantat, och detta dessutom på den viktiga tyska marknaden”, säger Magnus René, VD på Arcam.

Informationen är sådan som Arcam AB (publ) ska offentliggöra enligt lagen om värdepappersmarknaden och/eller lagen om handel med finansiella instrument. Informationen offentliggjordes 2 juli 2013.

Magnus René, VD Arcam AB
Telefon: 031 710 32 00, alt. mobil: 0702 79 89 99 eller E-post: magnus.rene@arcam.com

Arcam tillverkar utrustning för att direkt från digitala tredimensionella modeller producera komponenter ur metallpulver, så kallad Additive Manufacturing. Arcams teknologi, EBM®, ger möjlighet till kostnadseffektiv tillverkning av produkter med avancerad funktionalitet. Arcams marknad är global med kunder inom främst ortopediska implantat- och flygindustrin. Bolaget grundades 1997 och är noterat på NASDAQ OMX. Huvudkontor och produktion ligger i Mölndal. Servicekontor finns i USA, Storbritannien, Italien och Kina.

________________________________________________________________________________________

Arcam AB • Krokslätts Fabriker 27A • SE-431 37 Mölndal, Sweden • 46-31-710 32 00 • www.arcam.com