Styrelsen i Arcam ansöker om avnotering och GE initierar tvångsinlösen

Arcam AB (publ) ("Arcam") offentliggjorde den 27 december 2017 information om att GE Sweden Holdings AB ("GE") förvärvat ytterligare aktier i Arcam. Efter det slutförda förvärvet  har GE tagits upp som aktieägare till de förvärvade aktierna i Arcams aktiebok och innehar ca 95 procent av aktierna och rösterna i Arcam. GE har meddelat Arcams styrelse att GE beslutat att påkalla tvångsinlösen avseende resterande aktier i Arcam.

Mot bakgrund av det ovanstående gör styrelsen i Arcam bedömningen att det inte längre finns förutsättningar för en väl fungerande och ändamålsenlig handel i bolagets aktier varför styrelsen har beslutat om att ansöka om avnotering av Arcams aktier från Nasdaq Stockholm. Nasdaq Stockholm har beviljat ansökan och beslutat att sista dag för handel i Arcam-aktien kommer att vara fredag den 26 januari 2018.

Magnus René, VD och koncernchef, Arcam AB
Mobil: +46 702 79 89 99 eller +1 781 266 6957
E-post: magnus.rene@arcam.com

Arcam, en del av GE Additive, erbjuder världsledande produkter för Additive Manufacturing, högkvalitativa material och avancerad produktionskompetens. Tillsammans använder vi vår samlade erfarenhet och vårt breda erbjudande för att förändra hur industrin utvecklar och tillverkar metallkomponenter. Genom våra helhetslösningar är Arcam en innovativ partner inom avancerad tillverkning, främst inom ortopediska implantat- och flygindustrin.
Arcamkoncernen erbjuder maskiner för Additive Manufacturing genom Arcam EBM i Mölndal och metallpulver genom AP&C i Kanada.

________________________________________________________________________________________

Arcam AB • Krokslätts Fabriker 27A • SE-431 37 Mölndal, Sweden • 46-31-710 32 00 • www.arcam.com

Taggar: