Arctic Paper nominerad till Publishingpriset

Arctic Papers publikation This is Arctic Paper, har blivit nominerad till Publishingpriset i kategorin Print - Rapporter. This is Arctic Paper har tagits fram tillsammans med våra samarbetspartners, kommunikationsbyrån Aspekta (Sverige) och designbyrån Juno (Tyskland).

Publishingpriset är en årlig jurybedömd tävling för filmer, webbplatser, tidningar, rapporter, böcker och andra trycksaker på svenska och engelska. Publishingpriset är fristående från branschorganisationer, och juryn bedömer både textinnehåll och visuellt innehåll. Vinnaren av varje kategori presenteras vid en prisceremoni den 9 november i Stockholm.

"Med This is Arctic Paper vill vi ge en bild och en känsla av Arctic Paper och av papper som ett material för framtiden. Tryckt på några av våra olika papper och kvalitéer, This is Arctic Paper gör att läsaren kan uppleva känslan av högkvalitativt papper ", säger Wolfgang Lübbert, Executive Vice President Marketing and Strategy.

Publikationen är en reflektion av Arctic Papers nya strategi, A Future in Paper, där kombinationen av finansiell information, marknadsanalys, hållbarhetsdata och vittnesmål om styrkan i våra varumärken visar vägen framåt för papper.

Kaj Hansson, Group HR-manager, Arctic Paper S.A.
Tel. (+46) (0) 10 451 8050
E-mail: kaj.hansson@arcticpaper.com

Arctic Paper S.A. är en av de ledande tillverkarna av högkvalitativt grafiskt finpapper i Europa, och består av tre pappersbruk och fyra miljövänliga, starka varumärken: Amber, Arctic, G-Print och Munken. De flesta produkterna säljs via företagets 14 försäljningskontor i Europa. Arctic Paper S.A. är noterat på Warszawa-börsen och NASDAQ i Stockholm. Koncernen är största ägare i den noterade svenska massaproducenten Rottneros AB.