Arctic Paper S.A. utser Fabian Langenskiöld till ny Executive Vice President Sales

Fabian Langenskiöld har utsetts till ny Executive Vice President Sales hos Arctic Paper Utnämningen är ett steg i det fortsatta genomförandet av Arctic Papers nya strategi och Fabian Langenskiöld kommer att börja den 1 mars.

Michal Jarczyński, CEO: "På hela företagets vägnar vill jag uttrycka vår tacksamhet till Michal Sawka för hans 23 åriga engagemang i bolaget och önskar honom lycka till i sin framtida karriär. Under sin tid som försäljningschef har han påbörjat den nya försäljningsstrategin för vår pappersverksamhet. Vi har gemensamt kommit fram att det dags för en förändring av ledarskapet nu när företaget går in i en ny fas."

Fabian har mer än 25 års erfarenhet inom försäljning och ledande befattningar, senast från en position som General Manager inom Umur Group och har tidigare haft positioner som Senior Vice President Sales and Marketing hos Stora Enso och General Manager i Chenming Europe.

Michal Jarczynski, CEO, Arctic Paper S.A.
Tel. (+46) (0) 10 451 7005

Arctic Paper S.A. är en av de ledande tillverkarna av högkvalitativt grafiskt finpapper i Europa, och består av tre pappersbruk och fyra miljövänliga, starka varumärken: Amber, Arctic, Munken och det nya varumärket G. De flesta produkterna säljs via företagets 14 försäljningskontor i Europa. Arctic Paper S.A. är noterat på Warszawa-börsen och NASDAQ i Stockholm. Koncernen är största ägare i den noterade svenska massaproducenten Rottneros AB. För mer information besök, arcticpaper.com