Nyhet! Dessertlikör med smak av Kanelbulle & mjölk

Report this content

Nu lanseras en ny dessertlikör på Systembolaget – en krämig likör med smak av nygräddade kanelbullar med kall mjölk. Den heter Kanelbulle & mjölk kort och gott. Och naturligtvis lanseras likören på Kanelbullens dag den 4 oktober.

Kanelbulle & mjölk är den första dessertlikören som nu lanseras i serien Svenska Bakverk. En likör som smakar som barndomens allra bästa fikastunder – de där med hemmabakade bullar i köket. Upplev de stunderna igen – med en helt naturlig produkt gjord på färsk mjölk och naturliga smakämnen. Servera gärna likören väl kyld över is som ett alternativ till dessert eller som den är. Och njut av smaken av det mest svenska av bakverk – kanelbullen.

Vi är väldigt stolta och glada över att ha lyckats skapa en dessertlikör som så exakt smakar som en rykande, nygräddad kanelbulle. Med ett riktigt kallt glas mjölk till. Kanelbulle & mjölk är den första dessertlikören i serien Svenska Bakverk, säger Martina Talmet, Brand Manager på Arcus Sweden.

Dessertlikör med smak av Kanelbulle & mjölk går att beställa på Systembolaget fr.o.m. Kanelbullens dag den 4 oktober.

Artikelnummer: 82839
Alkoholhalt: 17 %
Pris: 189 kronor
Volym: 700 ml