i-rev Arete nominerad för Bostik Online

i-rev Arete nominerad för Bostik Online i-rev Arete, helägt dotterbolag till O-liste noterade Arete, nominerades nyligen som enda svenska webbföretag vid Lotus Euro Beacon Awards i Berlin. Motivet för utnämningen är bolagets e-handelslösning för Bostik Online. Lotus Euro Beacon Awards delas ut i 10 olika klasser till de Business Partners som levererat kvalitetsprodukter, lösningar och kvalificerade konsulttjänster på IBM:s webbplattform Lotus Domino. - Det är smickrande och stimulerande att vi som enda svenska webbföretag får ett sådant internationellt erkännande. Det är även en kvittens på att våra komponentbaserade lösningar för e-handel, knowledge management och Internet håller hög internationell standard, säger Stefan af Bjur, VD för i-rev Arete. i-rev Arete nominerades i klassen Rising Star för sin e- handelslösning Bostik Online som baserats på i-rev´s e-handelskomponent Web Commerce. - Vi har redan noterat ett stort intresse för Web Commerce baserade lösningar i form av ett flertal konkreta kundförfrågningar. Vår dokumenterat korta pay- off tid bidrar givetvis till det stora intresset, avslutar Stefan af Bjur. Kontaktpersoner: Stefan af Bjur, VD i-rev Arete tel: 070 - 302 75 00 eller e-mail: stefan.af.bjur@i-rev.cc Anders Hägg, VD och koncernchef Arete tel: 08 - 692 93 00 eller e-mail: anders.hagg@arete.se Bakgrund i-rev Arete: i-rev representerar den nya generationens webbföretag med verksamhet inom e- handel, knowledge management och Internet. i-rev har idag omkring 30 anställda, med kontor i Stockholm, Västerås, Södertälje, Helsingborg, Bollnäs och New York. I kundportföljen finns förutom Bostik bl a Alfa Laval, Astra, Cardo, Mimer och Riksskatteverket. i-rev Arete ingår sedan 1 november 1999 i Aretekoncernen. För ytterligare information hänvisas till www.i-rev.cc och www.arete.se ------------------------------------------------------------ Mer information finns att få på http://www.bit.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.bit.se/bitonline/1999/11/25/19991125BIT00250/bit0001.doc http://www.bit.se/bitonline/1999/11/25/19991125BIT00250/bit0002.pdf