Anmälan för Årets Kock 2017 närmar sig!

Årets Kock är det officiella svenska mästerskapet i professionell matlagning, och har lyft svenska kockar samt svensk gastronomi sedan grundandet 1983. Den 1 september öppnar anmälan för Årets Kock 2017, semifinal hålls 23 november och finalen den 2 februari 2017.

Till skillnad från tidigare år så är anmälan för Årets Kock 2017 endast öppen under en månad, och från den 1 september till 29 september kan alla yrkesverksamma kockar i Sverige skicka in sitt recept och ansökan till att få tävla i Sveriges mest prestigefyllda tävling i professionell matlagning. Anmälan skickas in via www.aretskock.se/aretskock2017/, där finner de sökande all information de behöver för förbereda sitt tävlingsbidrag.

Inför öppnandet av anmälningssidan släpps 3 stycken korta filmklipp med tidigare vinnare av Årets Kock, se första delen med Christian Hellberg, Årets Kock 2001, här: https://www.youtube.com/watch?v=Zy3byX4NtaI

Facebook: www.facebook.com/aretskock
YouTube: www.youtube.com/aretskockSE

Samarbetspartners till Årets Kock är Arla Foods (Guldpartner), LRF och Spendrups (Silverpartners), Electrolux, Martin & Servera och Menigo (Bronspartners) samt Diversey, Event in Skåne, J.A. Sundqvist, Leröy, Kockens, Malmö Stad, Norges Sjömatråd, Svenskt kött, Visita och Svensk Fågel (Partners). Årets Kock är det officiella svenska mästerskapet i professionell matlagning. Vinnaren får Gastronomiska Akademiens mejerimedalj i guld, erövrar titeln Årets Kock och har möjlighet att bli medlem i Föreningen Årets Kock. Årets Kock är ett dotterbolag till Restaurangakademien och har sedan 1983 arrangerats i samverkan med Gastronomiska Akademien, Svenska Kockars Förening och Föreningen Årets Kock.

Taggar: