Årets Kock och Kockens sluter samarbetsavtal

Årets Kock sluter avtal med Kockens. Avtalet löper över två år och syftar till att främja en fortsatt positiv utveckling och ökat intresse för svensk gastronomi.

Årets Kock, SM i professionell matlagning, driver och utvecklar tillsammans med samarbetspartners svensk gastronomi. Övriga samarbetspartners till Årets Kock är bland andra Arla, Lantbrukarnas Riksförbund och Spendrups Bryggeri.

- Vi är glada att ingå partnerskap med Kockens, ett företag med stor kunskap och passion för mat och råvaror, säger Hanna Halpern, VD Årets Kock. Nyckeln till en lyckad måltid är råvarorna och rätt balans mellan smak, konsistens och presentation.

- Ett partnerskap med Årets Kock är helt i linje med Kockens strategi, då det ökar intresset för matlagning och råvaror av god kvalitet, säger Johan Tornakull, vice VD Kockens AB.

Facebook: www.facebook.com/aretskock
YouTube: www.youtube.com/aretskockSE

Samarbetspartners till Årets Kock är Arla Foods (Guldpartner), LRF och Spendrups (Silverpartners), Electrolux, Martin & Servera och Menigo (Bronspartners) samt Diversey, Event in Skåne, J.A. Sundqvist, Kockens, Leröy, Malmö Stad, Norges Sjömatråd, Segers, Svensk Fågel, Svenskt Kött och Visita (Partners). Årets Kock är det officiella svenska mästerskapet i professionell matlagning. Vinnaren får Gastronomiska Akademiens mejerimedalj i guld, erövrar titeln Årets Kock och har möjlighet att bli medlem i Föreningen Årets Kock. Årets Kock är ett dotterbolag till Restaurangakademien och har sedan 1983 arrangerats i samverkan med Gastronomiska Akademien, Svenska Kockars Förening och Föreningen Årets Kock.

Taggar:

Citat

Vi är glada att ingå partnerskap med Kockens, ett företag med stor kunskap och passion för mat och råvaror. Nyckeln till en lyckad måltid är råvarorna och rätt balans mellan smak, konsistens och presentation.
Hanna Halpern, VD Årets Kock
Ett partnerskap med Årets Kock är helt i linje med Kockens strategi, då det ökar intresset för matlagning och råvaror av god kvalitet.
Johan Tornakull, vice VD Kockens AB