Kunglig glans på Årets Kock 2016

22 januari 2016.

H.K.H. Prins Carl Philip är en av jurymedlemmarna när vinnaren i Årets Kock 2016 utses i Stockholm den 11 februari. Även i år kommer Prins Carl Philip kora vinnaren i tävlingen.

Årets Kock 2016 – SM i professionell matlagning - avgörs på Annexet i Stockholm den 11 februari. För fjärde året i rad sitter Prins Carl Philip med i hedersjuryn för Årets Kock tillsammans med flera av Sveriges mest meriterade kockar. Prins Carl Philip kommer även att dela ut priset till vinnaren.

– Vi är både glada och stolta över att ha Prins Carl Philip som beskyddare av Årets Kock och det är en ära för oss att ha honom som i vår hedersjury. Prinsens engagemang betyder mycket som inspiration för alla inom branschen, säger Hanna Halpern, VD Årets Kock.

Finalen i Årets Kock 2016 streamas live på www.aretskock.se

Facebook: www.facebook.com/aretskock
Twitter: @aretskock
YouTube: www.youtube.com/aretskockSE
Hashtags Twitter och Instagram: #åretskock

____________________________________________________________________________________________________________________________________________

Årets Kock sponsras av Arla Foods (Presentatör), LRF och Spendrups (Huvudsponsorer), samt Electrolux,  Menigo, Martin & Servera, Svenskt kött, Norges Sjömatråd, Visita, Diversey, Segers och Leröy (Sponsorer). Årets Kock är det officiella svenska mästerskapet i professionell matlagning. Vinnaren får Gastronomiska Akademiens mejerimedalj i guld, erövrar titeln Årets Kock och har möjlighet att bli medlem i Föreningen Årets Kock. Årets Kock är ett dotterbolag till Restaurangakademien och har sedan 1983 arrangerats i samverkan med Gastronomiska Akademien, Svenska Kockars Förening och Föreningen Årets Kock.