Arla lanserar två smakrika matlagningsnyheter

I höst utökar Arla sitt sortiment med två smaksatta matlagningsprodukter; en lätt crème fraiche i smaken fyra peppar citron samt en färskost i smaken spenap honung. Båda produktnyheterna lämpar sig för såväl kall som varm matlagning och är kokbara. I butik från vecka 37.

Crème fraiche och färskost är två av Arlas populäraste produkter. De smaksatta varianterna förenklar vardagsmatlagningen och nya smaker efterfrågas ständigt. Nu väljer Arla att utöka sitt redan breda sortiment med en lätt- crème fraiche smaksatt med fyra peppar och citron samt en färskost i smaken senap honung.

– Behovet av variation och inspiration i vardagsmatlagningen är alltid stort. Därför arbetar vi ständigt med att utveckla vårt sortiment och erbjuda nya produktnyheter. Vår nya crème fraiche och färskost är både lätta att använda och ger maten en ny smakdimension, säger Elisabeth Hedenljung, varumärkesansvarig Arla Köket.

Arla Köket lätt crème fraiche fyra peppar citron
Arla Köket® lätt crème fraiche fyra peppar citron
har en frisk smak och härligt krämig konsistens. Smaksatt med rosépeppar, grönpeppar, vitpeppar, svartpeppar och en touch av citron passar crème fraichen utmärkt till kyckling, fläskkött, lax och grönsaksrätter. Produkten har en fetthalt på 13 procent, säljs i bägare om 200 gram och har ett rekommenderat cirkapris på 14,80 kronor.

Arla Köket färskost senap honung
Arla Köket® färskost senap honung är fastare i konststensen än andra mejeriprodukter och används därför med fördel som ingrediens i gratänger eller som fyllning i till exempel crêpes, cannelloni och rullader. De klassiska smaksättarna senap och honung ger färskosten ett brett användningsområde. Produkten har en fetthalt på 15 procent, säljs i bägare om 200 gram och har ett rekommenderat cirkapris på 16,50 kronor.

Följande recept med Arla Köket® lätt crème fraiche fyra peppar citron bifogas utskicket:
Kycklingpasta med citron och mandel, Rotfruktsstomp med falukorv

Följande recept med Arla Köket® färskost senap honung bifogas utskicket:
Kassler i ugn med senap och tomat, Senaps-och honungsbakad lax

Elisabeth Hedenljung, varumärkesansvarig Arla Köket

E-post: elisabeth.hedenljung@arlafoods.com

För produktprov och högupplösta bilder, kontakta:
Elin Eriksson, presskontakt Prat PR

E-post: elin.eriksson@prat.se

Arla Foods är ett internationellt mejeriföretag och en kooperativ förening som ägs av 12 000 mjölkbönder i sex nordeuropeiska länder. Arla Foods är en av de starkaste aktörerna i den internationella mejerivärlden med ett brett sortiment av mejeriprodukter av högsta kvalitet. Arla är också världens största producent av ekologiska mejeriprodukter. För mer information besök ww.arla.se eller www.facebook.se/arlasverige.