Minimjölk on Tour med Shimoli

Minimjölk on Tour med Shimoli Minimjölk on Tour med Shimoli är ett musikevenemang som Arla gör för ungdomar tillsammans med den kvinnliga artisten Shimoli under sportlovsveckorna. Shimoli är i år nominerad till två Grammisutmärkelser i kategorierna pop/rock kvinnlig och årets musikvideo för "Damned". Hon uppträder bland annat med de aktuella låtarna Damned och Natural. Turnén startar i Göteborg på Kompaniet den 13 februari. Totalt besöker Minimjölk on Tour åtta städer under februari och mars. Biljetter köps i dörren på respektive ställe. Under turnén finns det även möjlighet att vinna biljetter på turnésajten www.arla.se/minimjolk. För pressbiljetter kontakta: Charlotte Zetterström, tel 0708-26 03 40 Turnéschema Stad Datum Lokal/åldersgräns Tid Sportlovsvecka Göteborg tisdag Kompaniet 18 år 20:00 - 03:00 V.7 13/2 Halmstad fredag Diezel 14 år 20:00 - 01:00 V.8 16/2 Norrköping onsdag Otten 16 år 21:00 - 02:00 V.8 21/2 Stockholm tisdag Dailey News Café 18 år 22:00 - 03:00 V.9 27/2 Sälen torsdag HC 18 år 21:00 - 02:00 V.9 1/3 Åre lördag Bygget 20 år 21:00 - 02:00 V.9 3/3 Linköping fredag Kitsch 15 år 21:00 - 01:15 V.10 (ej sportlov)9/3 Uppsala lördag Grand 15 år 21:00 - 01:00 V.11 (ej sportlov) 17/3 Pressbilder finns tillgängliga på: www.arla.se/bildarkiv (Sök på "Minimjölk" och klicka på tumnaglar.) För mer information kontakta: Inger Söderlund, PR-chef Arla Foods, tel 08-789 58 84, 070-555 24 32, e- post: inger.soderlund@arlafoods.com För intervjuer med Shimoli kontakta: Anna Skogh, Local Promotion Manager EMI, tel 08-783 39 28, e-post anna.skogh@emimusic.com Fakta Shimoli: Shimoli upptäcktes när hon sjöng R&B covers i tunnelbanan på Centralstationen i Stockholm. Fyra år senare, oktober 2000, släppte Shimoli debutalbumet "Shimoli". Sedan dess har låtarna Damned och Natural spelats flitigt på radio. Shimoli är nominerad till två Grammisutmärkelser i kategorierna pop/rock kvinnlig och årets musikvideo för "Damned". Shimoli beskriver sin musik som en blandning mellan pop och soul. Låtarna är skrivna av henne själv och Marcus Dernulf. Fakta Arla: Arla Foods är Europas största mejeriföretag. En ekonomisk förening som ägs av 17 900 svenska och danska mjölkbönder. Med drygt 19 000 anställda omsätter vi drygt 40 miljarder svenska kronor på lika stor hemma- som exportmarknad. Arla Foods producerar mjölkbaserade livsmedel i åtta länder och har försäljningskontor över hela världen. Med rötterna i åkermarken, på både den svenska och danska sidan om Öresundsbron, exporterar vi mejerivaror till Europa, Asien och USA. Verksamheten omfattar hela kedjan från mjölkproduktion till färdiga produkter. ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av BIT http://www.bit.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.bit.se/bitonline/2001/02/08/20010208BIT01130/bit0001.doc http://www.bit.se/bitonline/2001/02/08/20010208BIT01130/bit0002.pdf