Detta händer på Armémuseum 9–15 mars

Visning för synsvaga tisdag 13 mars: Känn på historien!

Lördag 10 mars 13.00 Visning: Mycket kräver mer
Följ med på en visning om vardag och levnadsvillkor i stormaktstidens Sverige. Fri entré, ingen förbokning behövs.

Lördag 10 mars 14.00 Barnvisning: Liv, lort och loppor
Följ med på en visning om vardagsliv och levnadsvillkor för 350 år sedan. Hör om stormaktstiden fältläger, adelsmannens lyxiga tillvaro och soldatfamiljens liv i torpet! Passar 6–10 år. Fri entré, ingen förbokning behövs.

Söndag 11 mars 13.00 Visning: Mycket kräver mer

Söndag 11 mars 14.00 Barnvisning: Liv, lort och loppor

Tisdag 13 mars 18.00 Visning anpassad för synsvaga: Känn på historien!
Följ med på en visning om en laddad tid med tonvikt på öra och känsel. Hör om stormaktstiden med hjälp av prylar, uniformer – och vapen. Fri entré, ingen förbokning behövs.

___________________________________________________________

Titti Matsson, marknadskommunikatör: titti.matsson@armemuseum.se, 08–519 563 40

Armémuseum skildrar Sveriges historia från 1500-talet till nutid med fokus på hur människor har påverkats av krig och konflikter. Tillfälliga utställningar belyser dagsaktuella ämnen. Museets samling består av över 100 000 föremål från medeltiden fram till idag, inklusive en unik trofésamling från trettioåriga kriget. Till museet hör även ett arkiv och bibliotek. Armémuseum ligger på Riddargatan 13, centralt i Stockholm, och har fri entré.

Taggar: