Aros Bostad tecknar avtal med NCC för uppförande av 86 bostadsrätter i Danderyd

Aros Bostadsutveckling AB publ (”Aros Bostad”) har tecknat entreprenadavtal med NCC för uppförande av den första etappen, av totalt fyra, inom bostadsprojektet Invernesshöjden i Danderyd.

Invernesshöjden, som omfattar totalt 400 bostadsrättslägenheter invid Danderyds sjukhus, är Aros Bostads hittills största projekt. De ljusa och funktionellt utformade bostäderna har ritats av arkitektbyrån Hermansson Hiller Lundberg och exteriören har noggrant anpassats efter områdets karaktär.

Aros Bostad och NCC påbörjade mark- och grundläggningsarbeten under sensommaren. Nu tecknas avtal för uppförande av den första av totalt fyra etapper med bostadsrätter. Det första huset, omfattande 86 lägenheter samt garage, kommer att byggstartas under andra kvartalet 2019.

Projektet finansieras genom Aros fastighetsfond Aros IV med institutionella investerare såsom AP1, SEB Trygg-Liv, SEB Pension och Östersjöstiftelsen. Läs mer om Invernesshöjden, Hobby Lobbyn och Aros Trygghetspaket på www.arosbostad.se.

För ytterligare information, vänligen kontakta:

Anna Åkerlund, Kommunikations- och IR-chef, e-post: anna.akerlund@arosbostad.se, telefon: +46 8 400 230 68

Aros Bostad är ett partnerägt fastighetsutvecklingsbolag med fokus på bostadsutveckling. Affärsidén är att förvärva, utveckla och/eller konvertera kommersiella fastigheter och mark till byggrätter eller färdiga bostäder. Aros Bostads geografiska fokus är Mälardalen med särskild inriktning mot Storstockholm.

Huvudinvesterare är företrädesvis institutionellt kapital från Första AP-fonden, finländska Varma, SEB Trygg-Liv, SEB pensionsstiftelse, Östersjöstiftelsen samt ett antal framstående och kapitalstarka entreprenörer och investerare.

Aros Bostad driver bostadsutvecklingsprojekt i olika utvecklingsskeden motsvarande cirka 3 400 bostäder.

Bolagets Certified Adviser på Nasdaq First North är Erik Penser Bank.