Tremånadersrapport

Tremånadersrapport 1999 * Artimplant och Mölnlycke Health Care (MHC) undertecknade i april ett avtal om ett långsiktigt samarbete inom forskning och utveckling. Syftet är att skapa ytterligare en teknologisk plattform för MHC:s framtida produktgenerationer inom området avancerad sårvård. * För närvarande pågår tre kliniska studier; en multicenterstudie baserad på minst 200 patienter med främre korsbandsskada i knät, en pilotstudie omfattande fem patienter för behandling av skadat tumligament samt en studie omfattande tio patienter med tumbasartros. Prövningsprotokollen till multicenterstudien har anpassats till FDA:s regelverk. * Artimplantkoncernens intäkter uppgick till 4,7 mkr (0,1 mkr). Artimplants rörelseresultat uppgick till -2,2 mkr (-1,2 mkr). Resultat efter finansnetto uppgick till -2,0 mkr (-0,6 mkr). Resultat per aktie efter skatt uppgick till -0,30 kr (-0,09 kr). ------------------------------------------------------------ Mer information finns att få på http://www.bit.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.bit.se/bitonline/1999/05/04/19990504BIT00060/bit0001.doc Hela rapporten http://www.bit.se/bitonline/1999/05/04/19990504BIT00060/bit0002.pdf Hela rapporten