arvato Financial Solutions utser Nordic Digital Marketing Manager

• En ny roll har skapats för den nordiska marknadsavdelningen för att stärka den digitala närvaron
  • Alexandra (Anna) Eriksson tillträder med omedelbar verkan

arvato Financial Solution utökar sin nordiska marknadsavdelning och Alexandra (Anna) Eriksson tillträder i den nyskapade rollen som Digital Marketing Manager.

Alexandra har lång erfarenhet av digitala strategier och online-marknadsföring från bland annat Google och Yahoo, och kommer senast från onlineföretaget Bythjul Norden, där hon var CMO för den nordiska regionen.

Alexandra kommer att arbeta i nära samarbete med de lokala digital marketing professionals på arvatos nordiska marknader, och kommer vara ansvarig för den tekniska tillgängligheten av arvato Financial Solutions webbplatser, sociala medier och system för att säkerställa att dessa plattformar genererar större varumärkesexponering och säljframgångar.

Alexandra kommer att rapportera direkt till Karsten Stracke, CMO Nordics, och han beskriver utnämningen som ett logiskt steg för att föra arvato Financial Solutions marknadsföring mer i linje med arvatos kunders digitala beteende.

“Jag är glad över att ha Anna ombord” säger Karsten. ”Hennes stora expertis inom digital marknadsföring kommer vara en stor tillgång, och reflekterar verkligen vår ambition att öka vår digitala kapacitet.”

För mer information, kontakta:

Karsten Stracke, CMO arvato Financial Solutions Nordics
Karsten.stracke@arvato.com
Mobil: +46 (0)70 944 44 14

Alexandra Eriksson, Digital Marketing Manager, arvato Financial Solutions Nordics
alexandra.eriksson@arvato.com
Mobil: +46 (0)70 471 81 83

Citat

Jag är glad över att ha Anna ombord. Hennes stora expertis inom digital marknadsföring kommer vara en stor tillgång, och reflekterar verkligen vår ambition att öka vår digitala kapacitet.
Karsten Stracke, CMO arvato Financial Solutions Nordics