arvato släpper AfterPay för WooCommerce

I september 2105 lanserade arvato AfterPay – en betallösning för e-handel. Nu släpper arvato en integration med WooCommerce för AfterPay, ett WordPress-plugin för e-handel. WooCommerce har vuxit stadigt sedan lanseringen 2011 och är i dag världens största e-handelsplattform med drygt 30 procent av världens webbutiker som användare.

- Intresset för Open Source-plattformar för e-handel, som Magento, PrestaShop och Opencart är stort, och vi har integrationer med alla dessa plattformar. Men just nu ser vi att intresset för WooCommerce är allra störst och därför vi gör den här satsningen, säger Christer Pettersson, Head of E-commerce på arvato i Sverige.

Modulen är framtagen av produktionsbyrån Krokedil. Byrån har fokus på WordPress och WooCommerce och enkelhet har varit ledordet i framtagandet av en AfterPay-modul för WooCommerce.

- Det ska vara enkelt att integrera med AfterPay och modulen för WooCommerce är kostnadsfri, fortsätter Christer Pettersson.

Niklas Högefjord, som driver Krokedil Produktionsbyrå, har också sett ett stigande intresse för WooCommerce de senaste åren.

- Systemet är mycket användarvänligt och det är relativt enkelt att komma igång. Det lockar många mindre företag som vill prova på att utöka sin verksamhet med e-handel och i takt med att e-handelsplattformen mognar, attraherar den även större företag, säger Niklas Högefjord.

Den nya WooCommerce-modulen och information om hur du kan börja använda AfterPay finns tillgänglig på Wordpress.org och Krokedil.se:

Kontaktpersoner:

Christer Pettersson, Head of E-Commerce arvato Financial Solutions – Sweden

Tel 46 70 262 33 11 | christer.pettersson@arvato.com

Niklas Högefjord, grundare & VD Krokedil

Tel 46 70 340 42 28 | niklas@krokedil.se

Taggar:

Citat

Intresset för Open Source-plattformar för e-handel, som Magento, PrestaShop och Opencart är stort, och vi har integrationer med alla dessa plattformar. Men just nu ser vi att intresset för WooCommerce är allra störst och därför vi gör den här satsningen.
Christer Pettersson, Head of E-Commerce arvato Sverige
Systemet är mycket användarvänligt och det är relativt enkelt att komma igång. Det lockar många mindre företag som vill prova på att utöka sin verksamhet med e-handel och i takt med att e-handelsplattformen mognar, attraherar den även större företag.
Niklas Högefjord, grundare & VD Krokedil