arvato sponsrar alla Emeet under 2016

arvato erbjuder betallösningar i ett 40-tal länder runt om i världen, bland annat i alla nordiska länder, och kommer under 2016 storsatsa på e-handel genom att bland annat sponsra Emeet.

En del av satsningen är AfterPay , den betallösning för e-handel som arvato lanserade i Norden i september 2015, där man som e-handlare kan sälja i såväl alla nordiska länder som i Tyskland, Österrike och Holland med samma tekniska lösning och samma varumärke – allt för att underlätta för e-handlare att kunna expandera sin verksamhet till nya marknader.

En annan del av e-handelssatsningen är att sponsra Emeet, en mötesplats för e-handel som under 2016 kommer att arrangera tre e-handelsevent (Helsingborg, Göteborg och Stockholm) mot tidigare endast ett (i Stockholm).

-           Vi kommer storsatsa på e-handel under 2016 och en viktig del för oss är att få vara med och träffa så många e-handlare som möjligt och lyssna mer kring deras utmaningar och önskemål. Där är Emeet en given kanal, inte minst när de nu utökar geografiskt och kommer anordna Emeet i tre städer under 2016, säger Christer Pettersson, E-commerce Manager på arvato.

Michael Wictor, VD på Ehandel.se och Emeet välkomnar arvatos satsning:

-           Vi är väldigt glada över att arvato och övriga partners vill vara med och sponsra våra Emeet och göra det möjligt för oss att ta Emeet till fler platser i Sverige 2016.

Årets första Emeet kommer äga rum i Helsingborg 7 april, och det är det första som anordnas utanför Stockholm (där Emeet anordnats de senaste sju åren). I augusti kommer Emeet sedan till Göteborg för att i oktober avsluta året i Stockholm.

Mer om arvato

Mer om Emeet

För mer information, kontakta Christer Pettersson, Head of E-commerce, arvato, 070-362 33 11.

Taggar:

Om oss

arvato Financial Solutions är en global leverantör av finansiella tjänster och en del av Bertelsmann SE & Co KGaA som dotterbolag till arvato AG. Bolaget har drygt 7 000 anställda i 21 länder, med en stark närvaro i Europa, Amerika och Asien. Vi erbjuder flexibla fullservicelösningar för en värdeinriktad hantering av kundrelationer och kassaflöden. arvato Financial Solutions är synonymt med professionella outsourcingtjänster (Finance BPO) som kretsar kring kassaflöde under alla faser i kundens livscykel - från riskhantering och fakturering till hantering av gäldenärer, förvärv och inkassering av fordringar.