Hans Delking på ny tjänst som Bid Manager hos Arvato

I sin satsning att ta ytterligare marknadsandelar i Sverige inom faktureringslösningar har Arvato Financial Solutions rekryterat Hans Delking som Bid Manager. Hans kommer närmast från SEB-koncernen där han hade en tjänst som global produktchef för fakturaköp, fakturabelåning och supply chain financing.

- Det känns som en fantastisk utmaning. Jag ser fram emot att få vara med och ta Arvato Sverige till nya nivåer inom det här området, säger Hans Delking.

Hans Delking har civilekonomexamen i botten och har lång erfarenhet från de flesta förekommande tjänster inom en bankverksamhet. Han har dessutom haft många olika chefsroller och tidigare arbetsgivare har bland andra varit Aditro, Aktiv Kapital och IDG.

- Vi är glada över att Hans Delking valt att komma till oss. Hans erfarenhet och breda kontaktnät kommer att bli en värdefull tillgång i vår satsning på fakturarelaterade tjänster, säger HB Nordström, Head of Sales och Vice VD på Arvato Financial Solutions, Sverige.

Arvato deltar i fler och större upphandlingar, och därmed ökar kraven på företaget i försäljningsprocessen. Tjänsten som Bid Manager är ny och i arbetsuppgifterna ingår bland annat att strukturera och effektivisera upphandlingsförfarandet. Ett av målen är att öka antalet relevanta upphandlingar.

Hans Delking tillträder tjänsten 1 december.

HB Nordström, Head of Sales & Vice VD Arvato Financial Solutions, Sverige
Email: hb.nordstrom@arvato.com

Citat

Det känns som en fantastisk utmaning. Jag ser fram emot att få vara med och ta Arvato Sverige till nya nivåer inom det här området.
Hans Delking
Vi är glada över att Hans Delking valt att komma till oss. Hans erfarenhet och breda kontaktnät kommer att bli en värdefull tillgång i vår satsning på fakturarelaterade tjänster.
HB Nordström, Head of Sales & Vice VD Arvato Financial Solutions, Sverige