Aller Medias nya igaming-portal hyggespil.dk nu live på aspire globals plattform

Aspire Global välkomnar danska Aller Media med spelportalen Hyggespil.dk till bolagets plattform. Den nya iGaming-portalen är nu lanserad, enligt tidsplanen och tidigare kommunikation. Hyggespil.dk erbjuder ett fullskaligt onlinekasino i kombination med mer traditionella spelformer från printmedia, såsom Sudoku och korsord.

Hyggespil.dk är nu live på Aspire Globals plattform. Aller Media Danmark blir därmed ett av de första mediabolagen i Norden att addera ett iGaming-erbjudande till sin verksamhet. Den nya iGaming-portalen Hyggespil.dk kombinerar traditionella spelformat såsom Sudoku och korsord med en fullskalig kasinoupplevelse, vilket skapar en helt ny men bekant värld av digital underhållning för Aller Medias läsare.

”Valet av Aspire Global som partner tillåter oss att fortsätta utveckla vårt erbjudande utifrån nya digitala möjligheter och kundernas önskemål. Aspire Global har en unik fullservice-lösning som möjliggör vår vision för den digitala underhållningen och vi är övertygade om att vi tillsammans med dem kommer att nå hela vägen fram”, säger Andreas Hansen, chef för affärsutveckling på Aller Media Danmark.

”Vår strategi är att fokusera på reglerade spelmarknader genom att erbjuda större mediebolag möjligheten att lansera egna iGaming-portaler. Aller Media är ett av de ledande medieförlagen i Danmark med utgivning av magasin och veckotidningar samt stark digital närvaro. Samarbetet oss emellan en perfekt matchning och vi ser fram emot att följa utvecklingen”, säger Jov Spiero, VP Sales på Aspire Global.

Hyggespil.dk lanserades i mitten av juni och de initiala effekterna på Aspire Globals intäkter och resultat väntas normalt synas efter två till tre kvartal, med fullt genomslag omkring ett år efter lansering. Aspire Global bedriver licensierad verksamhet i Danmark sedan sex år tillbaka och den danska spellicensen förlängdes nyligen till år 2023.

Tsachi Maimon, vd Aspire Global, tel: +356-79777898 eller e-mail: tsachi@aspireglobal.com

Jov Spiero, VP Sales Aspire Global, Tel: +972 54 616 3021 or email: Jovs@aspireglobal.com

Informationen lämnades för offentliggörande genom förmedling av kontaktpersonerna ovan, klockan 16:45 (CET) den 19 juni, 2018.

Sedan starten 2005 erbjuder Aspire Global operatörer och white labels en fullservicelösning för lansering och drift av onlinekasino och sportsbetting. Den kraftfulla, marknadsledande plattformen innefattar ett komplett utbud av tjänster såsom betalningslösningar, riskhantering, regelefterlevnad, ett flerspråkigt CRM-verktyg, kundsupport, VIP-hantering och optimering av spelarvärde. Aspire Global har spellicenser på ett flertal reglerade marknader såsom Storbritannien, Danmark, Belgien, Italien och Malta. Bolagets aktie är noterad på Nasdaq First North Premier (ASPIRE). Certified Adviser är FNCA AB, Sverige. För mer information, se http://www.aspireglobal.com/

Taggar: