Aspiro TV förlänger avtal med 3 i Sverige och Danmark

Aspiro TV, Skandinaviens ledande leverantör av multiscreen tv- och videotjänster över internet, har förlängt sitt avtal med den svenska operatören 3 för tjänster i Sverige & Danmark. Avtalet ger Aspiro intäkter i storleksordningen 6-8 MSEK under en period av två år.

Aspiro har hanterat videolösningen för 3 i Sverige och Danmark sedan 2006. Det utökade avtalet innebär att tjänsten kommer att utveckas och uppdateras enligt marknads- och teknologitrender framöver.

"3 är en långvarig kund hos oss och vi är naturligtvis glada att förlänga avtalet. Denna tjänst har alltid försett sina kunder med populärt regionalt innehåll och spännande kundupplevelser baserat på vår plattform. Vi ser fram emot att behålla hela denna tjänst på uppdrag av 3 och säkerställa att den leder genom exempel", säger Chef för Aspiro TV Erling Paulsen.

Aspiro TV möjliggör för operatörer och tv-bolag i Europa och Amerika att leverera tv- och videotjänster till flera skärmar över internet. Aspiro TV har levererat världsledande stramingtjänster sedan 2004. Tjänsterna levereras till alla typer av enheter som kan använda internet, från mobiler, läsplattor, datorer och digitalboxer till tv-skärmar med internetanslutning. Aspiro TV har sin bas i Oslo och levererar tjänster för exempelvis Deutsche Telekom, Telenor, TV2 Danmark, Eurosport, Nextel, Hi3G, BBC och Entel.

För mer information, vänligen kontakta: Kristin Castillo Eldnes, IR- och informationschef, +47 908 07 389, kristin.eldnes@aspiro.com, eller Erling Paulsen Chef för Aspiro TV, +47 945 01 122, erling.paulsen@aspiro.com

Aspiro har en unik position som världens enda leverantör av kompletta streamingtjänster för tv och musik till partners som vill använda sitt eget varumärke på tjänsten. Aspiro levererar också musiktjänsten WiMP direkt till konsumenter på utvalda marknader. Aspiro har mer än tio års erfarenhet inom mobilteknik och detaljhandel i norra Europa och tjänster levereras till partners över hela världen, exempelvis Deutsche Telekom, Telenor, 3, TeliaSonera, BBC, Entel och Canal Digital. Aspiro är noterat på Nasdaq OMX Nordiska Börs i Stockholm.