Aspiro TV levererar sina tjänster till en större europeisk teleoperatör

Aspiro TV har på en europeisk marknad erhållit en order på sina multikanal applikationer från en större europeisk teleoperatör. Ordervärdet är minst 2 miljoner SEK och leverensen kommer att ske under andra kvartalet 2013.

Aspiro TV förväntas också teckna ett ramavtal med teleoperatören. Ett sådant avtal kan innebära implementation av samma lösningar även på andra marknader där teleoperatören är verksam.

Aspiro TV är ett norskt dotterbolag till Aspiro AB (publ) och som tillhandahåller såväl utveckling som drift av tv- och videolösningar till operatörer och mediebolag.

För frågor, vänligen kontakta: Peter Tonstad, VD, Aspiro AB, (+47) 481 76 102, peter.tonstad@aspiro.com

Informationen är sådan som Aspiro AB (publ) ska offentliggöra enligt lagen om börs- och clearingverksamhet och eller lagen om handel med finansiella instrument. Informationen lämnades till offentliggörande den 22 maj 2013 klockan 08:30.

Aspiro är ett ledande streamingbolag med huvudfokus på musiktjänsten WiMP och videotjänster som levereras till partners. WiMP levereras direkt till konsument samt genom partners som operatörer och tv-distributörer. Med WiMP tänker Aspiro globalt, men jobbar lokalt, med en redaktion och egna team som anpassar tjänsten till varje land. Aspiro har fjorton års erfarenhet inom digitala tjänster och är ett tillväxtbolag med höga ambitioner. Aspiro är noterat på Nasdaq OMX Nordiska Börs i Stockholm. Läs mer på www.aspiro.com