Aspiro AB (publ): Delårsrapport januari-september 2003

- Nettoomsättningen uppgick till 13,8 MSEK (29,5 MSEK, varav 23,1 MSEK avser numera avyttrad SMS-trafik och dövtelefoni). - Resultat efter skatt uppgick till – 27,8 MSEK (- 186,5 MSEK) - Resultat per aktie uppgick till - 6,96 SEK (- 427,88 SEK) - Koncernens likvida medel uppgick vid periodens utgång till 5,2 MSEK (19,6 MSEK). - Under perioden tecknade Aspiro 29 (32 varav 13 avser numera avyttrad SMS-trafik) nya försäljningskontrakt. Vid periodens utgång bestod Aspiros kundbas av 41 mobiloperatörer och portaler. - I juli förvärvades Melody Interactive Solutions AB (”Mobilehits”). - Styrelsen bemyndigades att genomföra en nyemission om 29,8 MSEK med företrädesrätt för bolagets aktieägare. Emissionen, som slutfördes efter periodens utgång, övertecknades med 70%. - En sammanläggning av bolagets aktier (sk omvänd split) i förhållandet 1:200 genomfördes under augusti. - Ulf Hubendick och Göran Strandberg valdes in i Aspiros styrelse.