Aspiro blir MTVs mobila leverantör i Spanien

Aspiro har tecknat ett exklusivt avtal med MTV España om att producera en lösning för leverans av musiktjänster i mobiltelefoner. Avtalet, som initialt löper på ett år, innebär att MTV España ska erbjuda sina lyssnare ringtoner från MTVs hitlistor, musikvideo-klipp, m.m. i mobiltelefonformat.

Mobila underhållningsleverantören Aspiro och musik TV-producenten MTV i Spanien har tecknat ett samarbetsavtal som initialt löper på ett år. Avtalet, som gör Aspiro till exklusiv leverantör av MTV Españas mobila musiktjänster på den spanska marknaden, bygger på vinstdelning samt en initial ersättning för installation av tekniska system i form av WAP- och I-mode portaler. MTV Españas informationsutbud i mobilt format består av: - polyfoniska ringtoner samt ringtoner i form av "riktig" musik från MTVs hitlistor - intervjuer med kändisar - information om speciella MTV evenemang - musikvideoklipp MTV Españas mobila tjänster kommer att lanseras under sen höst i år via de spanska operatörerna Telefonica, Amena och Vodafone, som tillsammans når cirka 33 miljoner abonnenter. "Vi är mycket nöjda över avtalet med MTV i Spanien. Detta befäster vår position på den spanska marknaden och är ytterligare ett bevis på att Aspiro, genom förvärvet av Mobilehits, är en ledande leverantör av mobila musiktjänster", säger Håkan Persson, VD i Aspiro.