Aspiro International etableras i Luxemburg

Aspiro International etableras i Luxemburg Telekombolaget Aspiro etablerar ett helägt dotterbolag i Luxemburg. Det nya bolagets roll blir att driva den fortsatta internationella expansionen. VD för Aspiro International blir Lena Wittbjer, som närmast kommer från Kinneviks Millicom Group. Aspiro etablerar ett helägt dotterbolag, Aspiro International SA i Luxemburg. Aspiro International ska ansvara för Aspiros internationella strategi och ge ytterligare kraft till en fortsatt snabb expansion. Bolaget kommer även att ansvara för delar av den operativa försäljningen. - Etableringen av Aspiro International ger oss kraften att effektivare genomföra våra internationella förvärvs- och etableringsplaner, säger Christer Månsson, Vice VD och ansvarig för förvärv & strategiska allianser på Aspiro. - Luxemburg är rätta platsen för företag med expansionsplaner inom vår bransch, säger Lena Wittbjer, VD för Aspiro International. Landet ligger centralt i Europa och hela världens nationaliteter och språk finns samlade inom samma område. Flera internationella IT-företag samt de flesta av världens stora banker är etablerade här. Det innebär att mycket spjutspetskompetens inom såväl teknik som finans finns på plats. Lena Wittbjer har en bakgrund från Kinneviks Millicom Group, där hon varit chef för Strategisk Utveckling inom Multinational Automated Clearing House (MACH), en av världens ledande clearingcentraler för internationell mobiltelefontrafik. Hon har även ansvarat för den strategiska utvecklingen på MIC Systems, moderbolaget till MACH. Lena har också varit med som grundare till ett bolag inom säkerhet för mobiltelefoni samt ett bolag som hanterar elektronisk betalning, båda inom Kinneviks Millicom Group. - Lena är välkänd inom GSM operatörsbranschen. Hon är erkänd för sina kunskaper och sin förmåga att förverkliga nya möjligheter inom branschen. Vi är glada att få ett tillskott som Lena som både äger kompetens, entusiasm och ambition, säger Jörgen Adolfsson, VD Aspiro. För mer information, vänligen kontakta Jörgen Adolfsson, VD Aspiro på tel: 0709 - 91 80 03 Om Aspiro Aspiro utvecklar, marknadsför och säljer produkter för trådlös kommunikation mellan mobila enheter och Internet. Tjänsterna baseras bl. a på SMS- och WAP-teknik. Företaget fokuserar på tre olika kundsegment; operatörer, innehållsleverantörer och mobila organisationer. Sedan Aspiro grundades i augusti 1998, har man expanderat snabbt och idag har företaget ca 64 anställda. Aspiro har kontor i Malmö, Karlskrona, Stockholm och Oslo. Mer information finns på www.aspiro.com. ------------------------------------------------------------ Mer information finns att få på http://www.bit.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.bit.se/bitonline/2000/01/05/20000105BIT00180/bit0001.DOC http://www.bit.se/bitonline/2000/01/05/20000105BIT00180/bit0002.pdf