Aspiro och Massive Entertainment lanserar mobilt spel

Aspiro och Massive Entertainment lanserar mobilt spel Massive Entertainment, svensk utvecklare av interaktiva spel, och Aspiro, en av de ledande aktörerna på den trådlösa marknaden, har stärkt sitt redan goda samarbete genom att tillsammans lansera ett nytt mobilt spel samt skriva under ett intentionsavtal. Avtalet innebär att Aspiro och Massive Entertainment kommer att utveckla ett stort urval av spännande och attraktiva nöjestjänster som mobilteleoperatörer och portalägare sedan kan erbjuda sina kunder. Massive Entertainment ska nu utveckla nya mobila och interaktiva spel som skräddarsys efter Aspiros mobila applikationer och tjänster. Det första spelet, Mobile Quiz, är redo att lanseras nu. Frågesport tjänsten kommer inom kort att följas av mobilt schack och Mobile Dreamleague. Dessa mobila spel är baserade på SMS och WAP teknik och ger slutanvändaren ett alternativ till de spel som redan finns förprogrammerade i mobiltelefonerna. Innan slutet av året planerar de två företagen att ha lanserat en full portfölj med olika typer av mobila spel. Intentionsavtalet bekräftar Aspiros målsättning att erbjuda operatörer och portalägare mobila tjänster som genererar inkomster på den globalt alltmer konkurrensutsatta telekom marknaden. Dessutom menar både Aspiro och Massive Entertainment att det finns en enorm efterfrågan på mobila spel och nöjestjänster. Denna typ av tjänster kommer snabbt att bli mycket viktiga i operatörernas kamp om att attrahera abonnenter. "Genom partnerskapet med Massive Entertainment kan vi komplettera våra produktportföljer med fler underhållningstjänster på den internationella marknaden. Vi kan nu erbjuda nya och spännande mobila spel baserade på den senaste tekniken. Jag är övertygad om att Massive Entertainment med deras imponerande kunskap och erfarenhet av att utveckla mobila spel kommer att bli en viktig partner för Aspiro" menar Christer Eriksson, ansvarig för samarbetspartners på Aspiros avdelning för Mobila Portal Lösningar. "Aspiro, med sin stora kunskap om mobila telekom tjänster, är den idealiska partnern för oss. Genom Aspiros omfattande nätverk av globala telekom företag och mobilteleoperatörer kan vi redan idag erbjuda den mobila marknaden morgondagens mobila nöjestjänster." säger Martin Walfisz, vd på Massive Entertainment. För mer information, vänligen kontakta: Christer Ericsson, Mobila Portal Lösningar, Aspiro, tel: 0709-91 80 71 Martin Walfisz, vd, Massive Entertainment, tel: 0457-38 63 50 Massive Entertainment Massive Entertainment utvecklar interaktiva underhållningsprodukter för en världsmarknad. Alltsedan företaget grundades 1997, har man fokuserat på att utveckla högteknologiska interaktiva spel för PC och mobila kommunikationsenheter. Genom nära samarbete med nyckelaktörer inom telekom, såsom Symbian, Ericsson och Aspiro, är Massive Entertainment en av de ledande aktörerna inom utveckling av integrerade underhållnings produkter för trådlösa enheter som t.ex. mobiltelefoner. Företaget har 30 anställda med kontor i Lund och Ronneby. Ytterligare ett kontor kommer att öppnas i Malmö inom kort. För mer information om Massive Entertainment, vänligen besök: www.massive.se Aspiro Aspiro utvecklar mobila applikationer och tjänster, med hjälp av WAP, SMS, GPRS och annan innovativ teknik. Aspiro erbjuder operatörer, innehållsleverantörer och mobila organisationer ett brett utbud av lösningar, allt från färdiga portaltjänster till bransch- och företagsspecifika lösningar. Aspiro startades 1998 och är idag en av de världsledande inom mobila applikationer och tjänster. Företaget har ca 120 anställda och kontor i Sverige, Norge, Luxemburg, USA och Hongkong. Aspiros affärskoncept, organisation och verksamhet baseras på mångårig erfarenhet av mobil kommunikation och IT-branschen. För mer information, vänligen besök http://www.aspiro.com ------------------------------------------------------------ Mer information finns att få på http://www.bit.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.bit.se/bitonline/2000/03/16/20000316BIT00670/bit0001.DOC http://www.bit.se/bitonline/2000/03/16/20000316BIT00670/bit0002.pdf