• Aspiro/

Aspiro publicerar årsredovisning innehållande revisionsberättelse med upplysning av särskild betydelse samt senarelägger årsstämma och Q1-rapport

Aspiro AB (publ) (”Aspiro” eller ”Bolaget”) har idag offentliggjort årsredovisningen för 2013. Årsredovisningen finns tillgänglig på Bolagets webbplats www.aspiro.com. Styrelsen har även beslutat att senarelägga årsstämman och offentliggörandet av den första kvartalsrapporten för 2014, detta i syfte att möjliggöra finansiering av Bolagets fortsatta verksamhet och tillväxt.

Den första kvartalsrapporten för 2014 kommer att offentliggöras den 7 maj 2014, istället för som tidigare kommunicerats den 6 maj 2014, och Bolagets årsstämma kommer att hållas den 5 juni 2014 kl. 10.00 i advokatfirman Vinges lokaler, Smålandsgatan 20 i Stockholm.

Bakgrunden till att offentliggörandet av kvartalsrapporten och årsstämman senarelagts är styrelsens sedan tidigare kommunicerade löpande arbete med olika lösningar för hur Bolaget fortsatta verksamhet och tillväxt ska finansieras. Styrelsen anser att ny finansiering kommer att kunna anskaffas till Bolaget och förhoppningen är att man inom kort ska kunna presentera en lösning.

Det noteras att den i årsredovisningen för 2013 intagna revisionsberättelsen, mot bakgrund av Bolagets likviditetssituation, innehåller en upplysning av särskild betydelse. För vidare information hänvisas till den i den offentliggjorda årsredovisningen intagna revisionsberättelsen.

Denna information är sådan som Aspiro AB (publ) ska offentliggöra enligt lagen om värdepappersmarknaden och/eller lagen om handel om finansiella instrument. Informationen lämnades för offentliggörande den 30 april 2014 kl. 15:50.

För frågor, vänligen kontakta: Andy Chen, vd, (+47) 948 317 83, andy.chen@aspiro.com

Aspiro är ett medieteknikföretag som spelar en framskjuten roll i den pågående omdefinieringen av människors sätt att konsumera musik. Prenumerationstjänsten WiMP erbjuder konsumenter en komplett musikupplevelse med HiFi-ljudkvalitet och integrerat redaktionellt innehåll, musikmagasin och videos. Dessutom är Aspiro, genom syndikeringsplattformen RADR, en innehållsleverantör till mediabranschen och hjälper sina partners att attrahera och behålla besökare på deras webbplatser. För mer information, besök www.aspiro.com.