Aspiro/WiMP ingår partneravtal med T-Mobile i Polen

Report this content

Aspiros musikstreamingtjänst WiMP har valts som T-Mobiles musikpartner i Polen. T-Mobile kommer agera som återförsäljare av WiMP till bolagets kunder.

T-Mobile är den andra mobiloperatören som sluter samarbetsavtal med WiMP i Polen och avtalet kommer att gälla från och med juni. WiMP är redan partner till Play och till kabeloperatören nc+ i Polen.

"Att ingå ett avtal med T-Mobile är ytterligare ett steg i vår expansion på den polska marknaden och stärker vår marknadsledande position i landet", säger Andy Chen, VD för Aspiro AB och WiMP Music.

I november 2012 etablerades WiMP som den första internationella streamingtjänsten i Polen och nyligen lanserades även tjänsten för lossless streaming.

WiMP skiljer sig från andra streamingtjänster genom sin välutvecklade redaktionella profil, individuella rekommendationer anpassade för lokala användare, musikaliska kuriositeter samt spellistor för alla tillfällen – allt utarbetat av internationella och lokala redaktionsmedlemmar. WiMP ger tips och vägledning genom musikutbudet och gör det lätt att hitta musikalisk inspiration. WiMP-redaktörerna uppdaterar kontinuerligt tjänsten med nyheter och aktuella rekommendationer från den enorma musikkatalogen. Användarna har lätt att hitta WiMPs redaktionella tips och rekommendationer som tillhandahålls med bilder, beskrivande texter, länkar till relaterad musik och översikter av olika typer av spellistor, album och låtar i olika genrer. WiMP erbjuder även musikvideos, intervjuer, djupgående reportage, tävlingar och mycket mer.

För mer information, vänligen kontakta: Andy Chen, VD i Aspiro, e-post: andy.chen @ aspiro.com

Om Aspiro
Aspiro är ett medieteknikföretag som spelar en framskjuten roll i den pågående omdefinieringen av människors sätt att konsumera musik. Prenumerationstjänsten WiMP erbjuder konsumenter en komplett musikupplevelse med HiFi-ljudkvalitet och integrerat redaktionellt innehåll, musikmagasin och videos. Dessutom är Aspiro, genom syndikeringsplattformen RADR, en innehållsleverantör till mediabranschen och hjälper sina partners att attrahera och behålla besökare på deras webbplatser. För mer information, besök www.aspiro.com.

Om WiMP
WiMP är en musiktjänst med HiFi-ljudkvalitet och den första och enda multimedietjänsten med integrerat redaktionellt innehåll, musikmagasin och videos. Genom lokala redaktionella team i varje land ger WiMP dig dagliga rekommendationer, tips och spellistor för alla lägen. Tjänsten finns tillgänglig på mobil, läsplatta, nätverksspelare och dator. Läs mer på www.wimpmusic.se eller www.wimpmusic.com

Taggar: