Aspiros företrädesemission fulltecknad

Report this content

Detta pressmeddelande får inte offentliggöras, publiceras eller distribueras, direkt eller indirekt, i USA, Australien, Singapore, Nya Zeeland, Japan, Kanada, Schweiz, Hongkong eller Sydafrika.

Aspiro AB (publ) (”Aspiro” eller ”Bolaget”) har framgångsrikt avslutat en nyemission med företrädesrätt för befintliga aktieägare (”Företrädesemissionen”), vilken tillför Aspiro cirka 66 miljoner kronor före emissionskostnader. Företrädesemissionen fulltecknades, varav cirka 91,7 procent tecknades med stöd av företrädesrätt. Företrädesemissionen genomfördes i syfte att finansiera Bolagets fortsatta verksamhet och tillväxt.

Sammanlagt tecknades 90 108 797 aktier med stöd av företrädesrätt, motsvarande cirka 91,7 procent av antalet erbjudna aktier. Därutöver tecknades 8 110 258 aktier utan företrädesrätt, motsvarande cirka 8,3 procent av antalet erbjudna aktier.

Därmed är företrädesemissionen fulltecknad och ökar antalet aktier med 98 219 055 aktier till 441 985 748 aktier och Aspiros aktiekapital ökar med 65 741 940,80 kronor till 295 838 733,92 kronor.

Avräkningsnotor till de personer som tecknat aktier utan företrädesrätt och som erhållit tilldelning beräknas utfärdas omkring den 3 juli 2014. Enbart de som erhållit tilldelning kommer att meddelas. Tilldelning sker i enlighet med de principer som beskrivs i prospektet.

Så snart aktiekapitalökningen har registrerats av Bolagsverket kommer betalda tecknade aktier (BTA) som erhållits genom teckning med företrädesrätt att omvandlas till nya aktier och aktier som erhålls i företrädesemissionen bli föremål för handel på NASDAQ OMX Stockholm.

Rådgivare

Bolaget har anlitat ABG Sundal Collier som finansiell rådgivare och Vinge som legal rådgivare i samband med Företrädesemissionen.

Denna information är sådan som Aspiro AB (publ) ska offentliggöra enligt lagen om värdepappersmarknaden och/eller lagen om handel med finansiella instrument. Informationen lämnades för offentliggörande den 3 juli 2014 kl. 08.00 (CEST).

För frågor, vänligen kontakta: Andy Chen, vd, (+47) 948 317 83, andy.chen@aspiro.com

Om Aspiro
Aspiro är ett medieteknikföretag som spelar en framskjuten roll i den pågående omdefinieringen av människors sätt att konsumera musik. Prenumerationstjänsten WiMP erbjuder konsumenter en komplett musikupplevelse med HiFi-ljudkvalitet och integrerat redaktionellt innehåll, musikmagasin och videos. Dessutom är Aspiro, genom syndikeringsplattformen RADR, en innehållsleverantör till mediabranschen och hjälper sina partners att attrahera och behålla besökare på deras webbplatser. För mer information, besök www.aspiro.com.

Taggar: