Aspiros förvärv av Telesta slutfört

Aspiros förvärv av Telesta slutfört Aspiros tidigare meddelade förvärv av Telesta AB har slutförts enligt styrelsens beslut idag. Finansieringen av förvärvet sker genom en riktad nyemission av 176 130 aktier till aktieägarna i Telesta AB. För ytterligare frågor, var god kontakta: Jörgen Adolfsson, VD, Aspiro AB, tel: 0709-91 80 03 Om Aspiro Aspiro utvecklar trådlösa produkter och tjänster baserade på WAP, SMS, GPRS och liknande spjutspetsteknik. Aspiro erbjuder operatörer, innehållsleverantörer och mobila organisationer ett omfattande utbud av produkter och tjänster, allt från färdiga WAP-tjänster till strategiska konsulttjänster i samband med mervärdestjänster. Aspiro, som grundades 1998, är idag ett av världens främsta utvecklingsföretag för mobila produkter och tjänster. Företaget har drygt 70 anställda och kontor i Sverige och Norge. Nyligen etablerades ett dotterbolag i Luxembourg och företaget har vidare planer på att upprätta kontor i Europa och övriga världen. Aspiros affärskoncept, organisation och verksamhet baseras på företagets mångåriga erfarenhet inom mobil kommunikation och IT. Mer information om Aspiro finns på www.aspiro.com ------------------------------------------------------------ Mer information finns att få på http://www.bit.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.bit.se/bitonline/2000/01/20/20000120BIT00330/bit0001.DOC http://www.bit.se/bitonline/2000/01/20/20000120BIT00330/bit0002.pdf