Baltimore Technologies och Aspiro i samarbete för säker mobil handel

Baltimore Technologies och Aspiro i samarbete för säker mobil handel Baltimore Technologies och Aspiro visar säker mobil aktiehandel vid seminarium på City Konferensen i Stockholm tisdagen den 7 mars. Irländska Baltimore Technologies, världsledare inom e-säkerhetslösningar, och svenska Aspiro, som utvecklar tjänster för mobilt Internet, samarbetar för att erbjuda säker online aktiehandel via mobiltelefonen. På ett seminarium i Stockholm idag demonstrerar Aspiro och Baltimore hur man direkt från sin mobiltelefonen på ett tryggt sätt kan handla aktier via sin bank eller mäklare. Aspiros aktiehandelstjänst Aspiro Wireless Trader är en innovation för företag som vill erbjuda aktiehandelstjänster via mobila enheter. Den ger kunderna friheten att inte bara följa senaste kursutvecklingen och andra finansiella nyheter utan även agera på tidskritisk information -var som helst och när som helst- direkt från mobiltelefonen. Kombinerat med Baltimores säkerhetslösning Telepathy förbättras online-handelstjänster som Aspiro Wireless Trader ytterligare. Kunderna kan nu genomföra aktiehandel via mobiltelefonen och veta att det verkligen är säkert. Baltimore Telepathy, som lanserades tidigare i år, erbjuder en komplett e- säkerhetslösning för mobil handel. Representanter från ledande telekomföretag, finansbolag och internationella koncerner har anmält sitt intresse för seminariet i Stockholm, vilket visar på det stora intresset för tjänster baserade på WAP-teknik. "Aspiro Wireless Trader är en tjänst som erbjuder människor på språng att hålla sig uppdaterade med de senaste finansiella nyheterna och utvecklingen som är relevant för just dem. Genom att kombinera Aspiro Wireless Trader med Baltimores Telepathy säkerhetslösning, kan vi erbjuda helt säkra aktietransaktioner via mobiltelefonen" säger Lars Gogstad, ansvarig för Aspiro Financial Services. "Uppkomsten av WAP och den otroliga tillväxten av mobiltelefon- nyttjandet, har inneburit att många nya tjänster och applikationer utvecklats som underlättar tillvaron för slutkonsumenten. Genom att tillföra säkerhetslösningar, som t.ex. Baltimore Telepathy, till tjänsterna kan man även erbjuda säkra penningtransaktioner via mobila enheter" menar John Fallon, Baltimore Technolgies "Baltimore är mycket glada över att Aspiro blir vår samarbetspartner för utveckling av säkra mobila applikationer och tjänster" Seminariet, Mobile Commerce Security Seminar, äger rum den 7 mars, klockan 9.00-11.30 i Polhemssalen, Ingenjörshuset/City Konferensen, Malmskillnadsgatan 46 i Stockholm. För mer information, vänligen kontakta: Lars Gogstad, Aspiro AB, tel: +47 918 20007 Carol Clavin, Baltimore Technologies, tel: +353 1 6054399 Aspiro Aspiro utvecklar trådlösa produkter och tjänster baserade på WAP, SMS, GPRS och liknande spjutspetsteknik. Aspiro erbjuder operatörer, innehållsleverantörer och mobila organisationer ett omfattande utbud av tjänster, allt från färdiga WAP-tjänster till strategiska konsulttjänster i samband med Value Added Services. Aspiro, som grundades 1998, är idag ett av världens främsta företag för mobila produkter och tjänster. Företaget har över 100 anställda och kontor i Sverige, Norge, Luxemburg, USA och Hongkong. Aspiros affärskoncept, organisation och verksamhet baseras på företagets mångåriga erfarenhet inom mobil kommunikation och IT. Mer information om Aspiro finns på www.aspiro.com Baltimore Technologies Baltimore Technologies utvecklar och marknadsför säkerhetsprodukter och tjänster som gör det möjligt för företag att utveckla säkra system för e- handel, Internet och s.k. m-commerce (handel via mobiltelefonen).Baltimore erbjuder konsulting, utbildning och support till sina kunder över hela världen. Baltimore Technologies marknadsför och säljer lösningar direkt eller via sina TrustedWorld kanaler över hela världen. TrustedWorld består av många av världens ledande teknik företag och en mängd globala, regionala och lokala företag som är Baltimores samarbetspartners. Baltimore Technologies har över 450 anställda och verkar i mer än 20 städer med huvudkontor i Dublin, Irland, London, Storbtitanien, Boston, USA och Sydney, Australien. Baltimore Technologies är börsnoterat på NASDAQ (BALT) och på Londons Börs (BLM). Intel Corporation är en minoritetsägare av företaget. Baltimore Technologies skrev e-handels historia då president Clinton och Irlands premiärminister Athern digitalt skrev under en kommuniké genom att utnyttja Baltimores säkerhets-teknik. Mer information om Baltimore Technologies finns på http://www.baltimore.com ------------------------------------------------------------ Mer information finns att få på http://www.bit.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.bit.se/bitonline/2000/03/07/20000307BIT00110/bit0001.DOC http://www.bit.se/bitonline/2000/03/07/20000307BIT00110/bit0002.pdf