Christopher Hart tar CFO-rollen i Aspiro

Christopher Hart, nuvarande finanschef i WiMP Music avancerar till Chief Financial Officer i Aspiro AB, med ansvar för moderbolaget Aspiro samt dotterbolagen WiMP Music och RADR Music News.

"Chris har varit helt avgörande för att strukturera WiMPs affärstransformation under de senaste 12 månaderna. Han har visat på utmärkt finansiellt skarpsinne och disciplin, speciellt för att hjälpa företaget att navigera genom den senaste nyemissionen. Jag är övertygad om att Chris kommer att utmärka sig i sin nya koncernroll och vi ser fram emot hans fortsatta ledarskap av Aspiros finansiella förvaltning", säger VD i Aspiro Andy Chen.

Christopher Hart, som är brittisk medborgare, anställdes som Business Controller för WiMP Music i juni 2012 och utsågs till finanschef för WiMP Music i december samma år. Han är ACMA Qualified Chartered Accountant (CIMA) och har en Master i Accounting & Finance från University of Leads Business School och en Bachelor i Business Studies från Manchester Met Business School. Före anställningen på WiMP Music arbetade han som Senior Finance Planning Analyst på Specific Media i London. Han har tidigare erfarenhet från positioner som finansiell analyschef och analytiker på Eurostar Storbritannien och koordinator för affärsfrågor på ALSTOM.

"Planen är att bygga vidare på de goda framsteg som finansteamet har gjort för att driva fram rätt affärsbeslut. Som företag befinner vi oss i den avundsvärda positionen som marknadsledare för högkvalitetsstreaming genom WiMP HiFi, och har ambitiösa planer för att exploatera detta. Det är verkligen spännande tider för Aspiro och jag ser fram emot att bidra till att driva företaget framåt", säger Chris Hart, CFO för Aspiro.

Jörgen Carlsson, som varit CFO för Aspiro det senaste året kommer att fortsätta i bolaget i sin primära roll som koncernredovisningschef.

Informationen är sådan som Aspiro AB (publ) ska offentliggöra enligt den svenska värdepappersmarknaden och clearingverksamhet och / eller svenska lagen om handel med finansiella instrument. Informationen lämnades för offentliggörande kl 09:20 den 11 augusti år 2014.

För frågor, vänligen kontakta: Andy Chen, VD, (+47) 948 317 83, andy.chen@aspiro.com

Aspiro är ett medieteknikföretag som spelar en framskjuten roll i den pågående omdefinieringen av människors sätt att konsumera musik. Prenumerationstjänsten WiMP erbjuder konsumenter en komplett musikupplevelse med HiFi-ljudkvalitet och integrerat redaktionellt innehåll, musikmagasin och videos. Dessutom är Aspiro, genom syndikeringsplattformen RADR, en innehållsleverantör till mediabranschen och hjälper sina partners att attrahera och behålla besökare på deras webbplatser. För mer information, besök www.aspiro.com.