Extra bolagsstämma i Aspiro AB (publ)

Report this content

På Aspiros extra bolagsstämma, som ägde rum idag den 21 mars 2014, fattades följande beslut i enlighet med styrelsens förslag.

Beslut om bemyndigande för styrelsen att besluta om nyemission

Stämman beslutade att bemyndiga styrelsen att fram till nästa årsstämma, vid ett eller flera tillfällen och med eller utan avvikelse från aktieägarnas företrädesrätt, besluta om nyemission av aktier/konvertibler/ teckningsoptioner, dock att sådan nyemission inte får medföra att Bolagets aktiekapital överstiger Bolagets högsta tillåtna aktiekapital enligt den vid var tid gällande bolagsordningen. Sådant emissionsbeslut ska kunna fattas med bestämmelse om att nya aktier/konvertibler/teckningsoptioner ska betalas med apportegendom eller i annat fall på villkor som avses i 2 kap 5 § andra stycket 1-3 och 5 aktiebolagslagen eller att aktier/konvertibler/teckningsoptioner ska tecknas med kvittningsrätt.

För frågor, vänligen kontakta:

Andy Chen, CEO, (+47) 948 317 83, andy.chen@aspiro.com

Trond Berger, ordförande, (+47) 916 86 695, trond.berger@schibsted.no

Informationen är sådan som Aspiro AB (publ) ska offentliggöra enligt lagen om värdepappersmarknaden och/eller lagen om handel med finansiella instrument. Informationen lämnades till offentliggörande den 21 mars 2014 klockan 12.00.

Om Aspiro
Aspiro är ett medieteknikföretag som spelar en framskjuten roll i den pågående omdefinieringen av människors sätt att konsumera musik. Prenumerationstjänsten WiMP erbjuder konsumenter en komplett musikupplevelse med HiFi-ljudkvalitet och integrerat redaktionellt innehåll, musikmagasin och videos. Dessutom är Aspiro, genom syndikeringsplattformen RADR, en innehållsleverantör till mediabranschen och hjälper sina partners att attrahera och behålla besökare på deras webbplatser. För mer information, besök www.aspiro.com

Taggar: