Ny ekonomidirektör på Aspiro

Ny ekonomidirektör på Aspiro Aspiro tillkännager idag att Stefan Lindquist utsetts till ny ekonomidirektör för Aspiro-koncernen. Lindquist kommer närmast från en position som ekonomiansvarig på Europolitan och är en välkänd profil inom telekombranschen. Stefan Lindquist, 53 år, har tidigare arbetat som ekonomichef på olika Skånebaserade företag, som t.ex. Gotic, Thorn Järnkonst och ACB (Alfa Laval Cardo Biotechnics). Senast kommer han från positionen som ekonomiansvarig på Europolitan, där han arbetat sedan 1995. Under Stefan Lindquists tid på Europolitan växte företaget från en omsättning på 0,7 miljarder och ca 350 anställda till en omsättning på mer än 4 miljarder och ca 850 anställda. - Vi är mycket glada över att få över Stefan Lindquist till Aspiro. Hans gedigna erfarenhet av mobil telekom och av att styra ekonomin i en snabbväxande, börsnoterad koncern blir en värdefull tillgång för Aspiro. Jag och även Aspiros två andra grundare har personlig erfarenhet av att arbeta med Stefan och vi ser verkligen fram emot att bli kollegor igen, säger Aspiros vd Jörgen Adolfsson. - Att arbeta med ett dynamiskt företag som Aspiro ska bli både kul och utmanande. Aspiros målmedvetna strategi att internationellt bygga upp branschen ser jag som speciellt intressant. Min övertygelse är att Aspiro sysslar med precis det som kommer att bli nästa steg i utvecklingen av mobil telekom, nämligen att utveckla och paketera mobila tjänster, menar Stefan Linquist. För mer information, vänligen kontakta Jörgen Adolfsson, vd, Aspiro, tel 0709-91 80 03 Om Aspiro Aspiro utvecklar trådlösa programvaror och tjänster, med hjälp av WAP, SMS, GPRS och annan innovativ teknik. Aspiro erbjuder operatörer, innehållsleverantörer och mobila organisationer ett brett utbud av lösningar, allt från färdiga WAP-tjänster till strategiska konsulttjänster som omfattar mervärdestjänster. Aspiro startades 1998 och är idag en av de världsledande inom mobila programvaror och tjänster. Företaget har ca 120 anställda och kontor i Sverige, Norge, Luxemburg, USA och Hongkong. Aspiros affärskoncept, organisation och verksamhet baseras på mångårig erfarenhet av trådlös kommunikation och IT-branschen. För mer information, vänligen besök http://www.aspiro.com ------------------------------------------------------------ Mer information finns att få på http://www.bit.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.bit.se/bitonline/2000/03/07/20000307BIT00890/bit0001.DOC http://www.bit.se/bitonline/2000/03/07/20000307BIT00890/bit0002.pdf