Nyemission i Aspiro AB

Nyemission i Aspiro AB Vid extra bolagsstämma med aktieägarna i Aspiro AB den 10 januari 2000 beslöts, enligt styrelsens förslag, om en riktad nyemission av 33 855 aktier i syfte att finansiera förvärvet av Midab. Vidare beslöts om bemyndigande för styrelsen att, under tiden fram till nästa ordinarie bolagsstämma, besluta om ytterligare en eller flera nyemissioner av upp till 1 000 000 aktier. Syftet med bolagsstämmans beslut är att ge bolaget en finansiell beredskap vid eller inför framtida investeringar och/eller förvärv. För mer information, vänligen kontakta Jörgen Adolfsson, Vd Aspiro på tel: 0709 - 91 80 03 Om Aspiro Aspiro utvecklar, marknadsför och säljer produkter för trådlös kommunikation mellan mobila enheter och Internet. Tjänsterna baseras bl. a på SMS- och WAP-teknik. Företaget fokuserar på tre olika kundsegment; operatörer, innehållsleverantörer och mobila organisationer. Sedan Aspiro grundades i augusti 1998, har man expanderat snabbt och idag har företaget 65 anställda. Aspiro har kontor i Malmö, Karlskrona, Stockholm, Oslo och Luxemburg.. Mer information finns på www.aspiro.com. ------------------------------------------------------------ Mer information finns att få på http://www.bit.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.bit.se/bitonline/2000/01/13/20000113BIT00580/bit0001.DOC http://www.bit.se/bitonline/2000/01/13/20000113BIT00580/bit0002.pdf