ASSA ABLOYs styrelse har idag beslutat att ansöka om notering på Stockholms Fondbörs O-lista från och med den 21 juli 1997

------------------------------------------------------------ Denna information skickades av Cision http://news.cision.com/se http://www.cisionwire.se/assa-abloy/r/assa-abloys-styrelse-har-idag-beslutat-att-ansoka-om-notering-pa-stockholms-fondbors-o-lista-fran-och-med-den-21-juli-1997,c9431730 Följande filer finns att ladda ned: https://mb.cision.com/Main/7333/9431730/135155.pdf Pressmeddelande (PDF)

ASSA ABLOY är världsledande inom lås- och dörrlösningar som uppfyller slutanvändarnas krav på trygghet, säkerhet och användarvänlighet. Koncernen erbjuder ett mer komplett produktutbud för lås- och dörrlösningar än något annat företag på marknaden. I det snabbväxande området för elektromekaniska säkerhetslösningar har koncernen en ledande ställning inom till exempel passerkontroll, identifiering, entréautomatik och hotellsäkerhet. Sedan ASSA ABLOY bildades 1994 har koncernen utvecklats från ett regionalt bolag till en internationell koncern med cirka 43 000 anställda, verksamhet i mer än 70 länder och en en omsättning på närmare 47 miljarder SEK.