Mikael Hägg tillträder som CFO på NVS

Mikael Hägg tillträder den 1 februari 2008 som CFO på NVS Installation AB.

Med ansvar för att driva och vidareutveckla koncernens affärsstyrning, handlägga finansiell kommunikation samt leda strategiarbetet med kompletterande företagsförvärv tillträder Mikael Hägg, 46, den 1 februari 2008 som CFO på NVS Installation AB

Mikael kommer närmast från Trelleborg AB som Area Business Controller.
- Hans breda kompetens och gedigna erfarenhet också från entreprenörs- och byggprojekt kommer att starkt bidra till NVS fortsatta positiva utveckling, säger Håkan Bergkvist, VD NVS.

Assemblin är ett av Nordens ledande installations- och serviceföretag med verksamhet i Sverige, Norge och Finland. Vi utformar, installerar och underhåller tekniska system för el, värme, sanitet och ventilation i kontor, arenor, shoppingcenter, bostäder och industrier med den multidisciplinära koncernens styrka och det lokala företagets personliga närvaro. Vår omsättning är cirka 7 miljarder SEK och med mer än 5 000 medarbetare på över 100 orter i Norden finns vi där du är. För dig. Vill du läsa mer. Gå in på: www.assemblin.se Vi hette tidigare Imtech. Our former name was Imtech.