Ny CFO till Imtech Nordic

Roger Axelsson har rekryterats till posten som CFO för Imtech Nordic Group och blir därmed en del av koncernledningen. Patrik Sjölund, nuvarande CFO för Imtech Nordic lämnar bolaget.

Roger som börjar den 23e november, har lång internationell erfarenhet av arbete som ekonomichef och koncerncontroller i företag som Quant, Esselte och ABB med tyngdpunkt på finansiell rapportering och ekonomistyrning. Roger har även gedigen erfarenhet av förändrings- och effektiviseringsarbete inklusive förvärv och försäljning av bolag.

- Jag är väldigt glad över att vi har rekryterat Roger till Imtech. Hans gedigna bakgrund och erfarenhet kommer vara en tillgång i vårt fortsatta arbete med att stärka vår konkurrenskraft, tillväxt och långsiktiga lönsamhet, säger Mats Jönsson, VD och Koncernchef Imtech Nordic.

– Jag ser med förväntan fram mot att delta i arbetet för ett starkt och lönsamt Imtech. De många utmaningar som bolaget står inför gör uppgiften både stimulerande och spännande, säger Roger Axelsson.

Nuvarande CFO, Patrik Sjölund, frånträder rollen inom kort.

– Jag har i drygt två år arbetat intensivt med förändringsarbetet i Imtech. Det har varit utmanande men samtidigt väldigt stimulerande och lärorika år. När Imtech nu går in i nästa fas känns det mycket naturligt att lämna över till nya krafter. Jag önskar ledningen och alla kollegor lycka till i det fortsatta arbetet, säger Patrik Sjölund.

Om Imtech Nordic:
Imtech Nordic, med huvudkontor i Stockholm, är en komplett installations- och servicepartner med verksamhet i Sverige, Norge och Finland. Som en ledande aktör på den nordiska marknaden erbjuder vi en rad produkter och tjänster inom värme & sanitet, elteknik och ventilation under varumärket Imtech Nordic. Vi omsätter ca 7,8 miljarder kronor, har drygt 5 000 medarbetare och är etablerade på ett hundratal orter. För mer information: www.imtech.se

För mer information kontakta:
Thomas Rebermark, Informations- och Marknadschef, Imtech Nordic AB
tel: 010-475 39 81, e-post: thomas.rebermark@imtech.se

Informations- och Marknadschef Imtech Nordic, tel. 010-475 39 81, thomas.rebermark@imtech.se

Om Imtech Nordic:

Assemblin är ett av Nordens ledande installations- och serviceföretag med verksamhet i Sverige, Norge och Finland. Vi utformar, installerar och underhåller tekniska system för el, värme, sanitet och ventilation i kontor, arenor, shoppingcenter, bostäder och industrier med den multidisciplinära koncernens styrka och det lokala företagets personliga närvaro. Vår omsättning är cirka 7 miljarder SEK och med mer än 5 000 medarbetare på över 100 orter i Norden finns vi där du är. För dig. Vill du läsa mer. Gå in på: www.assemblin.se Vi hette tidigare Imtech. Our former name was Imtech.