Ny VD för Imtech VS-teknik

Lennart Petersson utses till ny VD för Imtech VS-teknik med omedelbar verkan. Lars Nilsson, nuvarande VD för Imtech VS-teknik, har beslutat sig för att lämna bolaget med hänsyn till det skede Imtech för närvarande befinner sig i.

Lennart har över 20 års erfarenhet från ledande befattningar inom segmentet Värme och Sanitet. Som tidigare VD för Imtech VS-teknik har Lennart därutöver gedigen erfarenhet av att leda verksamheten, ett väletablerat nätverk och han tillträder rollen redan den 5 november.

- I vårt arbete med att vidareutveckla Imtech VS-teknik är det viktigt med branscherfarenhet kombinerat med nytänkande. Kriterier som Lennart på alla sätt uppfyller. Med stort förtroende för vad Lennart kan bidra med ser jag fram emot att överlåta ansvaret för bolagets kommande utveckling i hans händer, säger Mats Jönsson, VD och Koncernchef Imtech Nordic.

– Jag är såklart både smickrad och hedrad att ha fått förtroendet att åter få leda ett så kompetent och spännande bolag, säger Lennart Petersson.

Nuvarande VD, Lars Nilsson, har tagit beslutet att frånträda rollen med omgående verkan.

- Med respekt för affären och alla medarbetare i Imtech VS-teknik, i kombination med att bolaget står inför nästa fas med nya ägare, har jag kommit till den insikten att någon med större branscherfarenhet är mer lämpad att leda bolaget. Jag har därför tagit beslutet att avgå som VD med omedelbar verkan, säger Lars Nilsson.

- Jag vill tacka Lars för hans engagemang och bidrag, den korta tid han varit här, säger Mats Jönsson, VD och Koncernchef Imtech Nordic.

Om Imtech Nordic:
Imtech Nordic, med huvudkontor i Stockholm, är en komplett installations- och servicepartner med verksamhet i Sverige, Norge och Finland. Som en ledande aktör på den nordiska marknaden erbjuder vi en rad produkter och tjänster inom värme & sanitet, elteknik och ventilation under varumärket Imtech Nordic. Vi omsätter ca 7,8 miljarder kronor, har drygt 5 000 medarbetare och är etablerade på ett hundratal orter. För mer information: www.imtech.se

För mer information kontakta:
Thomas Rebermark, Informations- och Marknadschef, Imtech Nordic AB
tel: 010-475 39 81, e-post: thomas.rebermark@imtech.se

För mer information kontakta:
Thomas Rebermark, Informations- och Marknadschef, Imtech Nordic AB
tel: 010-475 39 81, e-post: thomas.rebermark@imtech.se

Assemblin är ett av Nordens ledande installations- och serviceföretag med verksamhet i Sverige, Norge och Finland. Vi utformar, installerar och underhåller tekniska system för el, värme, sanitet och ventilation i kontor, arenor, shoppingcenter, bostäder och industrier med den multidisciplinära koncernens styrka och det lokala företagets personliga närvaro. Vår omsättning är cirka 7 miljarder SEK och med mer än 5 000 medarbetare på över 100 orter i Norden finns vi där du är. För dig. Vill du läsa mer. Gå in på: www.assemblin.se Vi hette tidigare Imtech. Our former name was Imtech.