AstraZeneca - ny information om Crestor

ASTRAZENECA - NY INFORMATION OM CRESTOR Efter ett konstruktivt möte med den amerikanska registreringsmyndigheten FDA med anledning av det tidigare preliminära godkännandet för Crestor (rosuvastatin kalcium) har AstraZeneca åtagit sig att tillhandahålla ytterligare information från de pågående kliniska studierna som komplement till vad som redan inlämnats. Denna komplettering kommer att stödja användningen av Crestor i doseringsintervallet 10-40 mg i den vanliga gruppen patienter med blodfettrubbningar och beräknas inlämnas under första kvartalet 2003. För närvarande omfattar de pågående studierna med Crestor över 10.000 patienter. AstraZeneca har fortsatt förtroende för produktens profil och kommersiella potential. AstraZenecas prognos för resultatet 2002 kvarstår oförändrad. Kontaktpersoner press: Staffan Ternby, 070-5574300 Chris Major, +44 (0) 207 304 5028 Steve Brown, +44 (0) 207 304 5033 Investor Relations: Staffan Ternby, 070-5574300 Mina Blair Robinson, +44 (0) 207 304 5084 Jonathan Hunt, +44 (0) 207 304 5087 Jörgen Winroth, +1 212 581 8720 ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av Waymaker http://www.waymaker.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.waymaker.net/bitonline/2002/08/06/20020806BIT00510/wkr0001.doc http://www.waymaker.net/bitonline/2002/08/06/20020806BIT00510/wkr0002.pdf